اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین:

شهردار منتخب برخوردار از حسن شهرت باشد

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین بر انتخاب شهرداری توانمند و برخوردار از حسن شهرت تأکید کرد.

شهردار منتخب برخوردار از حسن شهرت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، غلامحسن اسلامی‌صدر اظهار داشت: بر اساس قانون، نخستین وظیفه شوراهای اسلامی شهرها بلافاصله پس از تشکیل جلسه انتخاب شهردار است که بر اساس شرایط و ملاک‌های تعیین شده در قانون باید نسبت به این امر اقدام کنند.

وی افزود: تاریخ شروع به کار شوراها دقیقاً یک ماه پس از آغاز به کار ریاست جمهوری جدید یعنی در 12 شهریور ماه است که نخستین جلسه خود را به دعوت فرمانداران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور شهری استانداری قزوین اضافه کرد: پس از آن اعضا در محل شورای شهر نخستین جلسه خود را به شیوه هیئت رئیسه سنی تشکیل می‌دهند که دو وظیفه انجام مراسم تحلیف و اجرای انتخابات هیئت رئیسه دائم از وظایف آن است.

اسلامی‌صدر با اشاره به انتخاب شهردار از سوی هیئت رئیسه قانونی تصریح کرد: شورا می‌تواند شهردار را از بین کارکنان شهرداری به عنوان سرپرست انتخاب کند و یا نسبت به ابقای شهردار جدید اقدام کند و مصوبه آن را برای فرماندار ارسال کند تا فرماندار نسبت به انطباق مصوبه شورا با قانون انتخاب شهرداران اقدام کند.

این مسئول عنوان کرد: شهردار منتخب باید فردی توانمند و برخوردار از حسن شهرت باشد و پس از انتخاب در شهر محل خدمت، اقامت اختیار کند.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول