اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی خانواده ارفع‌الملک جلیلی انجام گرفت

اهدای تفنگ قدیمی ارفع‌الملک جلیلی به موزه شهرداری تبریز

با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و مدیر گردشگری این مجموعه، تفنگ قدیمی حاج ارفع‌الملک جلیلی شهردار فقید و نام‌آور تبریز در دهه20 و بانی عمارت تاریخی شهرداری، توسط خانواده آن مرحوم به موزه شهرداری تبریز اهدا شد.

اهدای تفنگ قدیمی ارفع‌الملک جلیلی به موزه شهرداری تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، در دیدار امروز دختر و خانواده حاج ارفع‌الملک جلیلی با معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و مدیر گردشگری، تفنگ ماوزر شهردار اسبق تبریز که قدمتی بیش از یکصد سال دارد جهت نگهداری و بازدید عموم به عنوان بخشی از میراث کهن تبریز به موزه شهرداری تبریز اهدا شد.

خانم جلیلی در این دیدار طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در شهر پدری خود، تبریز گفت: من این تفنگ را ابتدا به شهر تبریز، سپس به خانه پدری‌ام عمارت شهرداری، و در درجه سوم به مهندس نوین شهردار فرهنگ دوست و قدرشناس این شهر تقدیم می‌کنم.

دختر شهردار اسبق تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اقدام مهندس نوین در تبدیل عمارت شهرداری به موزه و تلاش مجدانه وی در صیانت از این یادگار معنوی و تاریخی گذشته تبریز قابل قدردانی است و این تلاش‌ها سبب شده است تا نام حاج ارفع الملک جلیلی به عنوان یکی از خادمین تاریخ تبریز همیشه بر سر زبان‌ها باشد.

جلیلی در عین حال خواستار همت و تلاش مسئولان شهر و استان برای تملک و بازسازی خانه متعلق به حاج ارفع‌الملک جلیلی و احیای مجدد آن شد.

سیدرضا علوی معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز نیز طی سخنانی از مرحوم ارفع‌الملک جلیلی به عنوان یکی از شهرداران خوشنام و مورد احترام تبریز و شهروندان و مسئولان آن یاد و خاطرنشان کرد: مرحوم ارفع‌الملک جلیلی از جمله معدود مردان بزرگ تاریخ تبریز به شمار می‌رود که خدمات ماندگار وی در گذشته‌های نه چندان دور بر همگان روشن است و آثار خدمات ایشان در جای جای تبریز نمایان است.

علوی در بخش دیگری از سخنان خود عمارت شهرداری تبریز را از مهمترین یادگارهای این چهره تاریخ تبریز معرفی و تاکید کرد: عمارت تاریخی شهرداری تبریز یا همان عمارت ساعت نماد تبریز در صد سال گذشته بوده و این اثر منحصر بفرد به بخشی از هویت تاریخ شهر تبدیل شده است.

وی همچنین افزود: مدیریت فعلی شهرداری تبریز از سال 1386 و به موازات یکصدمین سال تاسیس شهرداری در کشور تصمیم به تبدیل عمارت شهرداری به نخستین موزه تاریخی شهر و شهرداری کشور گرفت که این امر به تدریج و طی 6 سال گذشته محقق گردید و امروز ساختمان قدیمی شهرداری تبریز به همت مهندس نوین به مجموعه‌ای منحصر بفرد و مملو از آثار و مظاهر فرهنگ، تاریخ و هنر تبریز و آذربایجان از یک سو و گنجینه‌ای از تاریخ مدیریت این شهر تبدیل شده است.

علوی از اقدام خانواده مرحوم جلیلی در اهدای تفنگ شخصی حاج ارفع‌الملک جلیلی به این موزه قدردانی کرد.

خانواده مرحوم جلیلی در پایان این دیدار از تالارها و سالن‌های مختلف موزه شهرداری تبریز بازدید کردند. 

انتهای پیام/60002/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول