به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، نخستین نشست مدیریت بحران شهرداری کلانشهر قم با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران در مرکز مدیریت بحران شهرداری قم برگزار شد.
در این نشست که در راستای نیل به اهداف تعیین شده و استاندارد جهانی مدیریت بحران تشکیل شده بود علی اکبر رحیمی مدیر مرکز بحران شهرداری قم به تشریح برنامههای مرکز مدیریت بحران شهرداری قم پرداخت و اظهار داشت: شهر قم مفتخر است که به عنوان دومین شهر جمهوری اسلامی ایران عضو کمپین جهانی بحران در کشور سوئیس بوده و در اجلاس ژنو که سالانه برگزار میشود عضویت فعال دارد.
وی ادامه داد: این مرکز تحت نظارت شهرداری کلانشهر قم بوده و با سازمانها و نهادهایی متشکل از شورای اسلامی، استانداری، فرمانداری، نیروهای انتظامی، دانشکده علوم پزشکی، هلال احمر، لشکر 17 علی بن ابیطالب (ع)، سپاه، ارتش، بسیج و تمام بیمهها همکاری و تعامل داشته تا در زمان وقوع بلایای طبیعی و انسانساز، مخاطرات حاصل از آن را مدیریت کند.
مدیر مرکز بحران شهرداری قم افزود: این مرکز برای رسیدن به این مهم آمار و اطلاعات جامعی از تمام امکانات مناطق شهری، بافت فرسوده، ایجاد سامانه تخمین خسارت و امکانات و ماشین آلات موجود در شهر را شناسایی کرده تا نسبت به تاب آور کردن شهر قم برنامهریزی شود.
در پایان این نشست مقرر شد چهار کمیته از بین اعضا انتخاب شده و برای هر یک برنامهها و دورههای آموزشی برگزار شده، همچنین مقرر شد این نشستها به صورت کاملاً تخصصی با اعضاء کارگروهها و کمیتهها برگزار شود تا با ارائه برنامه توسط آنها امکانات بالقوه شهر برای مدیریت بحران بالفعل برسد.
انتهای پیام/2258/ت/چ3000