اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس مطرح کرد

اظهار بی‌اطلاعی از گمانه‌زنی‌ها برای شهردار آینده مشهد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گسترش تعامل شورای چهارم با مجلس گفت: از گمانه‌زنی‌ها برای شهردار آینده مشهد کاملا بی‌اطلاع هستم.

اظهار بی‌اطلاعی از گمانه‌زنی‌ها برای شهردار آینده مشهد

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد با بیان اینکه شورای شهر چهارم باید فراهم‌ساز زمینه توسعه برای مشهد مقدس باشد، اظهار کرد: حجم زیادی از مطالبات مردمی در کلانشهرها نظیر مشهد مقدس متعلق به شهرداری است.

وی افزود: ما نمایندگان مجلس هرگاه به محلات و مساجد با عموم شهروندان دیدار داریم، بیشتر صحبت‌های آنان مرتبط با شهرداری و مطالبات آنان از این بخش است.

نقش جدی شورای شهر و شهرداری در مدیریت شهری

قاضی‌زاده با بیان اینکه اعتبارات شهرداری چند برابر اعتبارات استانی است، خاطرنشان کرد: اعتبارات 9 هزار میلیاردی شهرداری مشهد در برابر اعتبارات 300 تا 400 میلیاردی استان خراسان‌رضوی نشان‌دهنده آن است که مجموعه شهرداری و شورای شهر مشهد مقدس با اعتبارات و دامنه اختیارات بالا نقش بسیار مهمی در مدیریت پایتخت معنوی دارد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر در حوزه شهرداری و شورای شهر این است که نظارت‌ها در این مجموعه داخلی بوده و بخش‌هایی چون دیوان محاسبات و بازرسی متمرکز به دستگاه‌های دولتی هستند؛ از مجموعه این شرایط در می‌یابیم که شهرداری و شورای شهر با شرایط مطلوب فعلی خود باید در مسیر مدیریت مشهد مقدس عملکرد جدی داشته باشد.

تاکید قاضی‌زاده بر گسترش تعامل شورای چهارم با مجلس

نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شورای چهارم باید با نمایندگان مجلس تعامل مطلوب و کارآمدی داشته باشد، گفت: روابط نمایندگان مجلس با شورای سوم خوب بود، اما می‌توانست بهتر و چشمگیرتر باشد.

قاضی‌زاده افزود: در ارتباط با شورای چهارم نیاز به همفکری به صورت مشترک داریم؛ اگر تعامل بیشتر وجود داشته باشد و یک هماهنگی نسبی میان نمایندگان و شورای ایجاد شود شاهد خروجی‌های مثبت‌تر هستیم.

وی یادآور شد: شورای سوم با وجود روابط نسبتا خوب خود با مجلس علاقه‌مند هویت مستقل بود و از همین حیث نتایج چشمگیری در این تعامل وجود نداشت.

شهرداری مشهد با نگاه بین‌المللی مشهد را اداره کند

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از مشهد مقدس با عنوان شهری بین‌المللی یاد کرد و گفت: مشهد حتی از تهران نیز بزرگتر بوده و به نوعی با عنوان شهری بین‌المللی مطرح است؛ بیشترین جمعیت کشور در مشهد متمرکز بوده و از همین حیث شهردار مشهد مقدس باید در حد رئیس جمهور کشور کارآمد باشد.

قاضی‌زاده تصریح کرد: مشهد نیازمند نگاهی بین‌‌المللی است و شهردار مشهد باید در تمام حوزه‌ها صاحب فکر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مشهد مقدس شان منطقه‌ای داشته و شهردار باید آرمان ایجاد تمدن و الگوی یک شهر علوی و رضوی را پیاده کند.

از گمانه‌زنی‌ها برای شهردار آینده بی‌اطلاعم

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: از گمانه‌زنی‌های فعلی در مورد شهردار آینده مشهد کاملا بی‌اطلاع است.

قاضی‌زاده تاکید کرد: شهردار مشهد باید فردی باشد که مشهد را بشناسد و توانایی اداره این شهر را داشته باشد؛ شهردار پایتخت معنوی باید نگاه برنامه‌ای، کلان و دراز‌مدت برای مدیریت شهری داشته باشد.

زیارت و حاشیه‌نشینی اولویت‌های شهردار آینده

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اذعان اینکه زیارت و حاشیه‌نشینی اولویت‌های شهردار آینده مشهد باشد، گفت: شهردار آینده مشهد مقدس نباید نگاه چهار ساله برای مدیریت شهری داشته بلکه باید نگاهی بلندمدت داشته باشد.

قاضی‌زاده اظهار کرد: من در جبهه پایداری کشور فعالیت می‌کنم و فعالیتی در جبهه پایداری استان خراسان‌رضوی ندارم؛ همچنین به دلیل اینکه عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورای چهارم شهر بوده‌ام از هرگونه اظهارنظر در حوزه جناح و جریان‌های موجود در شورای شهر پرهیز می‌کنم.

انتهای پیام/70023/ب40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول