اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بیرجند:

حکم تکلیف شرعی حل مشکلات بین اوقاف و شهرداری است

شهردار بیرجند گفت: تکلیف شرعی اقتضاء می‌کند که مشکلات بین دو مجموعه اوقاف و شهرداری حل شود.

حکم تکلیف شرعی حل مشکلات بین اوقاف و شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، عباسعلی مدیح، در دومین جلسه بررسی اراضی اختلافی و استفاده از ظرفیت‌های دو مجموعه اوقاف و شهرداری با اشاره به مسائل شهرداری و اوقاف، اظهار کرد: طولانی شدن این مسائل سبب مشکلات عدیده‌ای بین دو مجموعه شده که باید به زودی حل شود.

مدیح متذکر شد: تکلیف شرعی اقتضاء می‌کند که مشکلات بین دو مجموعه اوقاف و شهرداری حل شود.

وی آمادگی خود را در این مورد که نیازهای شهری و روز جامعه شهرستان بیرجند از سوی شهرداری احصاء و به اوقاف ارائه شود تا برای وقف‌های جدید، اوقاف آنها را در دستور کار قرار دهد، اعلام کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی نیز درباره وقف و آثار و برکات آن در جامعه، اظهار کرد: توجه به سنت حسنه وقف در جامعه سبب پاسخگویی به نیازهای نیازمندان واقعی جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد‌طاهر گرایلی با بیان اینکه باید سنت حسنه وقف به نحو مطلوبی در جامعه فرهنگ‌سازی شود، اظهار کرد: نیازهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و در برخی موارد سیاسی از طریق وقف قابل حل است.

وی فقرزدائی را از آثار وقف در جامعه عنوان کرد و گفت: گسترش عدالت و حرکت به سوی خوبی‌ها از دیگر آثار این حسنه محسوب می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی جلوگیری از تکثر ثروت و توزیع عادلانه ثروت‌های جامعه را از دیگر مزایای وقف برشمرد و تصریح کرد: موقوفات ذخیره‌سازی لازم برای جامعه محسوب می‌شود.

انتهای پیام/69017/ق/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول