اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهربابک:

حفظ حجاب یک جهاد مقدس برای زنان است

امام جمعه شهربابک گفت: حفظ حجاب یک جهاد مقدس برای زنان است که برکات آن حفظ شخصیت، استحکام بنیان خانواده و جلوگیری از فساد است.

حفظ حجاب یک جهاد مقدس برای زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهربابک، حجت‌الاسلام حسن منتظری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهربابک ماه مبارک رمضان را ماه کسب تقوا و آمرزش گناهان دانست و اظهار داشت: خداوند متعال در ماه مبارک رمضان بر بندگانش منت می‌گذارد و آن‌ها را از گناهان و معاصی پاک می‌گرداند.

وی شرط پذیرش توبه و آمرزش گناهان را توجه به حق‌الله و حق‌الناس دانست و گفت: شرط پذیرش توبه و استجابت دعاها پرداخت حقوق الهی و استغفار و توجه به حق‌الناس است. 

منتظری توجه به فقیران و محرومان و ایتام را سفارش کرد و افزود: یکی از سیره‌های حضرت علی (ع) کمک به فقرا، مستمندان و یتیمان بود که این عمل را از بالاترین نیکی‌ها می‌‌دانست.

وی حجاب را از ضروریات دین اسلام دانست و عنوان کرد: حفظ حجاب یک جهاد مقدس برای زنان است که برکات آن حفظ شخصیت زنان، استحکام بنیاد خانواده، جلوگیری از فساد، عمل به آیات قرآن و روایات، نشانه تقوا، نشانه متانت‌، وقار و نشانه زنان آزاده و اصیل است.

امام جمعه شهربابک به تاثیرات مخرب ماهواره و شبکه‌های مبتذل غربی اشاره و خاطر نشان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای مروج بی‌حجابی و بی‌حیایی هستند که‌ آثار آن در گوشه و کنار کشور مشاهده می‌شود.

وی استفاده از شبکه‌های مبتذل ماهواره‌ای را گناه بسیار بزرگی دانست و گفت:‌ با وجود فرستنده‌های دیجیتال مردم می‌توانند ده‌ها شبکه تلویزیونی را در ابعاد مختلف علمی، آموزشی، هنری‌، ورزشی و معارف دینی مشاهده کنند.

منتظری با تحلیل از نهاد مقدس شورای نگهبان گفت: شورای‌ نگهبان از نهادهای قانونی نظام محسوب می‌شود که مهمترین وظیفه آن محافظت و حراست از قانون اساسی و تطبیق مصوبات مجلس با قانون اساسی و شرع مقدس اسلام‌، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است.

انتهای پیام/2446/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول