اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

عزتمندی زن مسلمان در پناه حجاب میسر شده است

امام جمعه قروه گفت: عزتمندی زن مسلمان در پناه حجاب و عفاف میسر شده است و از این رو حفظ این عزت برتمامی بانوان مسلمان واجب است.

عزتمندی زن مسلمان در پناه حجاب میسر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز این هفته با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای رسوخ در بین ملت‌های مسلمان از طریق ترویج فرهنگ منحط خود اظهار کرد: بدحجابی و بی‌حجابی پیامد تهاجم فرهنگی استعمارگران تاریخ در کشورهای مسلمان است.

وی افزود: حجاب بر اساس اینکه شعار دینی و بیانگر اعتقادات مذهبی است و از طرفی هویت ملی یک ملت را نمودار می‌کند، همواره هدف اصلی دشمنان بوده است.

امام جمعه قروه اظهار داشت: در واقع دشمنان با رواج بدحجابی به ریشه‌کن کردن اعتقادات و اندیشه‌های دینی پرداخته و فرهنگ غیردینی خود را جایگزین فرهنگ دینی و الهی مردم دین باور می‌کنند، تا آنان را مانند برده‌های حلقه به گوش رام کنند و از امکانات انسانی و اقتصادیِ آنان حداکثر استفاده را بکنند.

احیا با تاکید بر اینکه یکی از آثار اجتماعی حجاب، حفظ اجتماع و سلامت اجتماعی خانواده است گفت: فردی که با آزادی و آزادگی برای خویش پوششی را برگزیند و به آن احترام گذاشته و آن را مقدس بپندارد، به یقین «حریت» در او به اوج رسیده است و این مطلب دقیقا مقابل نظر آنهایی است که حجاب را نوعی بند و قید تلقی کرده و مانعی برای فعالیت‌های اجتماعی می‌دانند.

امام جمعه قروه در بخش دیگری از سخنانش به بیان اینکه از روزه داری نباید تنها به آثار ظاهری آن بسنده کرد افزود: از نتایج مثبت روزه، برانگیختن حس هم‌دردی با مستمندان و هم‌نوعان تنگ دست است که به پاک‌سازی معنوی جامعه و ایجاد تعادل، هم بستگی و برادری بیشتر میان مسلمانان کمک می‌کند و پایه‌ فضیلت‌های اخلاقی را استوار می‌سازد.

احیا به روز تامین اجتماعی و بهزیستی هم اشاره کرد و افزود: نهادهای حمایتی ، دستاوردهای ارزشمندی در راستای خدمت‌رسانی به محرومان و مستمندان ارائه کرده‌اند که ایجاد زمینه تحصیلات عالیه برای افراد بی‌بضاعت از مهم‌ترین آنهاست.

وی با بیان اینکه خیرین نیز با ارائه کمک‌های خود به این نهادها گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته‌اند ؛تصریح کرد: تشکیل مجمع خیرین مختص رسیدگی به محرومان در ماه مبارک رمضان می‌تواند برکات بسیاری برای جامعه در پی داشته باشد.

امام جمعه قروه در ادامه با اشاره به تحولات مصر، بر لزوم هوشیاری ملت مسلمان مصر در برابر توطئه‌های استکباری تاکید کرد و گفت: ملت مصر نباید اجازه بدهند، استکبار بازهم برای آنان تصمیم‌گیری کند.

احیا در پایان افزود: اگر مرسی در برابر کشتار شیعیان مصر، عملکرد درخور توجهی داشت، آشوب بار دیگر بر این کشور حاکم نمی‌شد.

انتهای پیام/79009/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول