اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کازرون:

دستگاه‌های فرهنگی حجاب برتر را ترویج دهند

خطیب نماز جمعه کازرون گفت: دستگاه‌های فرهنگی برای ترویج حجاب برتر که همان پوشش چادر است، اقدام کنند.

دستگاه‌های فرهنگی حجاب برتر را ترویج دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه‌های نمازجمعه امروز این شهر در سخنانی اظهار داشت: امروزه با گسترش ماهواره‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی نظیر فیس‌بوک، هتاکانه به ترویج بی‌مبالاتی و دوستی پسر و دختر در میان جوانان، نوجوانان و حتی کودکان اقدام می‌کنند.

وی از خانواده‌ها خواست مراقب رفتار جوانان، نوجوانان و حتی کودکان خود باشند و آنان را به حال خود و تنها با این‌گونه شبکه‌های مفسده‌انگیز رها نکنند.

امام جمعه کازرون در ادامه از اجرایی نشدن قانون مصوب عفاف و حجاب شورای عالی انقلاب فرهنگی انتقاد کرد و گفت: مدت هشت سال است که این قانون مصوب شده اما دولت و مجلس در اجرای آن اقدامی نکرده‌اند و آن را به حالت مسکوت گذاشته‌اند.

خرسند، برخی رفتارهای پرخاشگرانه و بیهوده جوانان، افزایش آمار طلاق و سن رو به افزایش ازدواج دختران و پسران بالای 30 سال را برگرفته از شبکه‌های ماهواره‌ای غربی و ترویج بی‌بندوباری و بدحجابی این شبکه‌ها در کانون خانواده‌ها عنوان کرد.

وی از دستگاه‌های فرهنگی نظیر صدا و سیما، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی خواست که به ترویج حجاب برتر اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در کازرون در بخش دیگر سخنان خود ابراز داشت: حفظ حرمت ماه مبارک رمضان امری واجب است، بنابراین همگی باید در حفظ آن تلاش کنیم.

خرسند تصریح کرد: همان‌گونه که عبادت در ماه مبارک رمضان ثواب مضاعف دارد، عمل به گناه و تظاهر به روزه‌خواری و هتک حرمت این ماه عزیز عذابش بیشتر از ایام دیگر است.

وی از دستگاه‌های مسئول به ویژه نیروی انتظامی و دادگستری در خواست کرد که قاطعانه با مظاهر روزه‌خواری و افراد لجوج برخورد شرعی داشته باشند.

خطیب نماز جمعه کازرون افطاری دادن را یک سنت حسنه توصیف کرد و افزود: افطاری‌ها باید ساده و بدون تشریفات و بیشتر متوجه فقرا باشد.

خرسند، در ادامه 26 تیر ماه سالروز تشکیل شورای نگهبان توسط حضرت امام (ره) را گرامی داشت و اضافه کرد: شورای نگهبان یکی از نهادهای بسیار مهم و تأثیرگذار و به عنوان یک فیلتر شرعی و قانونی بوده که بر اساس شرع از حقوق مردم دفاع می‌کند.

وی اضافه کرد: بنا به فرموده امام (ره) و مقام معظم رهبری تقویت شورای نگهبان تقویت اسلام بوده بنابراین مخالفت با آن به معنای مخالفت با قانون اساسی و اسلام است.

امام جمعه کازرون در بخش پایانی خطبه دوم از پخش اخبار غلط از کانال سراسری صدا و سیما در دو هفته پیش مبنی بر افتتاح مسکن مهر برخی از شهرهای فارس از جمله کازرون گلایه کرد و گفت: در شهر کازرون یک‌هزار و 140 پروژه مسکن مهر در دست ساخت بوده که بهترین آنها فقط 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خرسند اذعان داشت: در بخش ساخت مسکن مهر به شهر کازرون ظلم بزرگی شده و در این راستا از نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و وزارت راه و مسکن و مسئولان استان فارس درخواست پی‌گیری دارم.

انتهای پیام/2448/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول