اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز رشد دانشگاه اردبیل:

تجاری‌سازی علم نباید به تولید با کیفیت خدشه‌ای وارد کند

رئیس مرکز رشد دانشگاه اردبیل گفت: تجاری‌سازی علوم و فنون نباید به تولید کیفی علم و فناوری‌های جدید لطمه و ضربه‌ای را وارد کند.

تجاری‌سازی علم نباید به تولید با کیفیت خدشه‌ای وارد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی قلی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه و احداث پارک علم و فناوری در اردبیل اظهار داشت: در زنجیره تولید علم و فناوری‌های جدید جایگاه پارک علم و فناوری بسیار بالا و حائز اهمیت است و در این باب تولید علم و گسترش مجموعه‌های دانش‌بنیان بسیار با اهمیت به نظر می‌رسد.

وی به پنج حلقه به هم پیوسته تولید علم و برنامه‌های دانش‌بنیان در رسیدن به قله توفیقات و موفقیت‌ها اشاره کرد و افزود: حلقه اول تولید علم، حلقه دوم فناوری، حلقه سوم تجاری‌سازی، حلقه چهارم تولید انبوه و حلقه نهایی نیز بازاریابی است که جایگاه و متولی این حلقه‌ها نیز کاملاً مشهود و مشخص است.

قلی‌پور با بیان اینکه تولید علم در دانشگاه اتفاق می‌افتد و مراکز علمی، دانشگاهی را می‌توان مرجع اصلی در این زمینه توصیف کرد، ادامه داد: اگر بتوانیم مراکز علمی و دانشگاهی خود را به سطحی از امکانات، ‌تجهیزات و فناوری‌های جدید مجهز کنیم که تولید علم با رونق بیشتر انجام شود قطعاً نتیجه و ثمره آن در سایر زنجیره‌ها نیز مشخص و معلوم می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه جایگاه فناوری نیز جایگاه بسیار با اهمیت در کنار تولید علم در مراکز دانشگاهی و حرکت‌های بزرگ علمی است، تصریح کرد: اگر امروز کشورمان در تولید علم و فناوری در منطقه اول و در دنیا پانزدهم است به دلیل توجه جدی به زیرساخت‌هایی است که امکان تحول جدی را فراهم کرده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تنها از طریق فناوری و کاربردی کردن آن است که این جریان به متن جامعه بر می‌گردد و اگر نقصی در این حوزه مشاهده می‌شود به دلیل عدم پیوند صحیح علم با فناوری و علوم جدید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس مرکز رشد دانشگاه اردبیل تجاری‌سازی را بسیار با اهمیت و محصول کار و فعالیت مراکز علم و فناوری و پارک‌ها توصیف کرد و گفت: ‌اگر در سایه تجاری‌سازی تولید محصولات علمی انبوه شود قطعاً بازاریابی نیز به شکل صحیح انجام می‌شود که جایگاه پارک علم و فناوری نیز در همین رابطه است.

قلی‌پور یادآور شد:‌ با پیگیری‌ها و حمایت‌های مسئولان مراکز علمی و دانشگاهی و همچنین نماینده مردم اردبیل در مجلس احداث اولین پارک علم و فناوری در اردبیل در حال پیگیری است که امیدواریم نتایج به دست آمده مثبت و سازنده باشد.

انتهای پیام/62003/خ30/پو3992

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول