اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی خبر داد

واگذاری 50 هکتار زمین به پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته 50 هکتار زمین از دانشگاه بیرجند به پارک علم و فناوری استان داده شد.

واگذاری 50 هکتار زمین به پارک علم و فناوری خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس در بیرجند، محمدرضا دوستی صبح امروز در جمع مسئولان پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه مدت کوتاهی از تاسیس این پارک گذشته است، اظهار کرد: توانستیم در این مدت با کمک خداوند سیر طولانی راه خود را کوتاه کرده و به عنوان پارک پیشرو در کشور شناخته شویم.

وی با بیان اینکه این پارک در خراسان جنوبی بدون داشتن ردیف بودجه، ساختمان و پرسنل آغاز به کار کرد، ادامه داد: به سرعت توانستیم به عنوان راهنمای دیگر پارک‌ها نقش ایفا کنیم.

دریافت 6 میلیارد اعتبار به پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی فقدان فضای آزمایشگاهی برای پارک‌ها را از مشکلات آنها عنوان کرد و افزود: همچنین در پارک‌ها کارگاه‌ها و سوله‌ها نیز برای کار وجود ندارد.

دوستی با بیان اینکه در سال گذشته آئین‌نامه حمایت از دستگاه‌های دانش‌بنیاد تصویب شد، اذعان داشت: همچنین 50 هکتار از زمین‌های دانشگاه بیرجند به پارک علم و فناوری استان واگذار شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بودجه 6 میلیارد ریالی را دریافت کردیم، متذکر شد: به سبب وجود معارض برای زمین‌های واگذاری از طرف دانشگاه نتوانستیم این اعتبار را جذب کنیم.

تعامل پارک علم و فناوری با شهرستان‌ها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از تعامل این پارک با شهرستان‌های استان خبر داد و یادآور شد: هم‌اکنون با شهرستان‌های نهبندان، بشرویه، فردوس و سرایان در حال تعامل هستیم.

دوستی مشارکت عشایر را در امور فناوری یکی از ابتکارات پارک علم و فناوری دانست و اضافه کرد: بیشتر فرار مغزها را از جامعه عشایری داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه نبود فضای کاری برای عشایر سبب فرار مغزها شده است، گفت: نخستین مرکز رشد عشایر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی آغاز به کار کرده است.

واگذاری زمین برای تاسیس مجمع خیران

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از تاسیس مجمع خیران فناوری در کشور خبر داد و اذعان داشت: با توجه به اینکه این مجمع در خراسان جنوبی تشکیل شده ولی نتوانستیم به صورت سازمانی از آن استفاده کنیم.

دوستی با بیان اینکه مجمع خیران در قاینات آغاز به کار کرده است، خاطر نشان کرد: در بیرجند زمینی به متراژ یک‌هزار و 700 متر در سایت اداری این شهر واگذار شده است.

انتهای پیام/69010/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول