اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان قم خبر داد

افزایش 17 درصدی تولید گوشت دام سبک در قم

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: در سه ماه نخست امسال 97 هزار و 500 رأس دام سبک کشتار شده‌اند که 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

افزایش 17 درصدی تولید گوشت دام سبک در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمدمهدی رفیعی پیش از ظهر امروز در جلسه تنظیم بازار کارگروه توسعه استان قم که در استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 97 هزار و 500 رأس دام سبک کشتار شده‌اند.

وی بیان کرد: میزان کشتار دام سبک صورت گرفته در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم همچنین در خصوص کشتار طیور افزود: قم یکی از استان‌های تولید کننده در عرصه طیور است و کشتار طیور در سه ماهه نخست امسال 600 هزار قطعه نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی با اشاره به 989 هزار قطعه جوجه تولید شده در تیرماه امسال گفت: با این حساب حدود 200 هزار قطعه نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ایم.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظارت‌های بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی تاکید کرد: 44 کارشناس و کاردان دامپزشکی در 13 تیم بازرسی نسبت به نظارت بر کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز عرضه فرآورده‌های خام با منشأ دامی اقدام می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطرنشان کرد: همچنین چهار اکیپ بهداشتی نیز در کشتارگاه‌ها مستقر خواهند بود و نظارت کاملی بر مراحل ذبح، گوشت‌ها، آلایش‌های استحصالی و ... خواهند داشت.

وی در پایان از شهروندان خواست هرگونه موارد غیربهداشتی در ارتباط با فرآورده‌های دامی را از طریق شماره تلفن 1512 به این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/78004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول