اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری مازندران مطرح کرد

انتظار 7 ماهه برای واگذاری زمین پارک علم و فناوری مازندران

رئیس پارک علم و فناوری مازندران گفت: زمین پارک علم و فناوری مازندران به رغم دستور مستقیم رئیس جمهور هفت ماه در انتظار موافقت وزیر در واگذاری است.

انتظار 7 ماهه برای واگذاری زمین پارک علم و فناوری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مجتبی بلباسی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین کانون شکوفایی و خلاقیت مازندران در شهرستان نور بیان داشت: در چشم‌انداز 1404 باید قدرت اول در علم و فناوری باشیم و 20 درصد از تولیدات ملی باید بر پایه خدمات دانش‌بنیان باشد.

وی افزود: در تحقق این امر جایگاه شهرستان‌ها باید تعیین شود و توسعه مراکز علمی دانش‌بنیان در همین راستا صورت می‌گیرد.

این مسئول با توجه به ظرفیت شهرستان نور و داشتن شش مرکز علمی دانشگاهی و شهرک صنعتی با ظرفیت 80 شرکت بیان داشت: به دلیل وجود 15 هزار دانشجو و ترانزیتی بودن جاده نخستین کانون شکوفایی و خلاقیت در آن راه‌اندازی شد تادر سطح بین‌المللی جلودار و راهنمای دیگر نقاط استان و کشور باشد.

 رئیس پارک علم و فناوری مازندران تصریح کرد: پارک به دنبال آن است که ایده، ابتکار و خلاقیت را در سبد خرید مردم و اولویت سرمایه‌گذاری در بازار تولیدات قرار دهد و پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت باشد.

بلباسی با اشاره به جایگاه پانزدهم علمی ایران در دنیا تاکید کرد: این ظرفیت در حوزه فناوری و خدمت به مردم هدایت شود.

وی با بیان اینکه تولید دانش در ایران معادل دو درصد تولید دانش دنیا است، ابراز داشت: این در حالی که نسبت جمعیت و منابع یک درصد دنیا هستیم و این رقم بسیار خوبی است اما جایگاه ایران در تولید فناوری کمتر از یک دهم درصد است و لازم است مبتکران، مخترعان و مکتشفان حمایت شوند تا ایده آنان به تولید برسد.

رئیس پارک علم و فناوری تصریح کرد: کانون این وظیفه را دارد تا از همه مخترعان و مبتکران حمایت کند و می‌تواند جلوی خروج سرمایه‌های علمی را بگیرد.

وی افزود: با نگاه دانش بنیان می‌توان راه اشتغال فارغ‌التحصیلان را باز کرد و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی هم در کنار کانون و پارک راه بازار را برای خود باز کنند.

این مسئول با اشاره به تعهد پارک علم و فناوری مازندران برای ایجاد هشت مرکز رشد و 700 شرکت دانش بنیان تا سال 95 از عدم واگذاری زمین مصوب پارک فناوری استان گله کرد و گفت: این زمین هفت ماه در انتظار موافقت وزیر جهاد کشاورزی برای واگذاری بوده است در حالی که مصوبه سفر و امضای رئیس جمهور بوده است و اگر این زمین تحویل داده شود می‌توانیم تعداد ایجاد مراکز رشد را از عدد هشت عبور دهیم و در تاسیس شرکت دانش بنیان عدد 700 را به یک‌هزار و 400 برسانیم.

 وی در پایان از اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل برای پارک‌های علم و فناوری ابراز خرسندی کرد.

انتهای پیام/ 86022/ج40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول