اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

دانشگاه‌ها از حالت مصرف‌کنندگی خارج و به دنبال تجاری‌سازی علم باشند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌ها باید از حالت مصرف‌کنندگی خارج و تبدیل به تولیدکننده شوند تا تولید ثروت و تجاری‌سازی علم صورت گیرد.

دانشگاه‌ها از حالت مصرف‌کنندگی خارج و به دنبال تجاری‌سازی علم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح‌الله عباس‌پور در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و معدنی استان قزوین که بعد از ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از کارهایی که انجام آن ضروری به نظر می‌رسد این است که دانشگاه‌ها باید از حالت مصرف‌کنندگی خارج و تبدیل به تولیدکننده شوند تا تولید ثروت و تجاری‌سازی علم را داشته باشند.

وی با تأکید بر تعامل بیشتر بین صنعت و دانشگاه عنوان کرد: تعامل بین صنعت و مراکز علمی کشور باید افزایش یابد و دانشگاه‌ها باید به لحاظ علمی از صنعت حمایت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: شرایط و موارد اولیه قانون تسهیل بازار به وسیله اتاق بازرگانی که پارلمان خصوصی صنعتگران و تولیدکنندگان به شمار می‌رود، تهیه شده است.

عباس‌پور ادامه داد: در قانون حمایت از تولید که کلیات آن تصویب شده نیز تشکل‌های خصوصی نظرات خود را مطرح کرده‌اند که اتاق بازرگانی یکی از محورهای اصلی این تشکل‌ها بوده است.

تکیه بر درآمدهای داخلی در شرایط تحریم

این مسئول بیان کرد: در شرایطی که کشور ما در تحریم قرار دارد، باید بر درآمدهای داخلی تکیه کرده و در حمایت از تولید داخلی در زمینه‌هایی که مزیت مطلق دارد، سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: در ماده 29 بودجه سال 91، ماده 28 بودجه سال 90 و همچنین بودجه سال جاری مبلغ قابل توجهی برای حمایت از تولید در کشور پیش‌بینی شده است.

عباس‌پور با اشاره به نامناسب بودن گردش پولی در بانک‌ها عنوان کرد: در حال حاضر گردش مالی مناسبی در بانک‌های کشور وجود ندارد؛ در حالی که فقط در یکی از کشورهای دنیا سالانه 65 بار گردش مالی در بانک‌ها رخ می‌دهد که میزان سود آن قابل توجه است.

این مسئول اضافه کرد: در چنین شرایطی وقتی سود نیم تا یک درصد را برای منابع مالی در گردش در نظر می‌گیرند، به دلیل سرعت گردش مالی در بانک‌ها سود مناسبی عاید صاحبان منابع مالی می‌شود.

نماینده مردم بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور ما بانک‌ها به دلیل عدم سرعت گردش مالی با چالش روبه‌رو می‌شوند و در برخی شرایط برای رهایی از این چالش سود بیشتری را در نظر می‌گیرند.

عباس‌پور با اشاره به اینکه از دیدگاه رهبری سمت و سوی کشور بیشتر به سمت مباحث اقتصادی است، گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری مباحث اقتصادی در اولویت جهت‌گیری کشور قرار دارد؛ به طوری که در پنج سال گذشته نام‌گذاری سال‌ها از سوی ایشان نیز مربوط به مباحث اقتصادی بوده است.

وی افزود: افق این نگاه اقتصادی آن است که در سال 1404 به مقام اول اقتصادی، علمی و فناوری در منطقه دست یابیم.

این مسئول عنوان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این مهم پی برده‌اند که مسائل اقتصادی برای کشور ما در اولویت قرار دارد و به همین دلیل جنگ نرم و شبیخون فرهنگی را کنار گذاشته و در این حوزه وارد جنگ شده‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصور می‌کنند چون مسائل اقتصادی در اولویت برنامه‌های ما قرار گرفته، مشکلات کشور نیز در این زمینه است و بنابر این تحریم ها را آغاز کردند تا از این راه به ما ضربه وارد کنند.

عباس‌پور بیان کرد: در شرایط کنونی که دشمن جنگ اقتصادی و هوشمند را در برابر ما آغاز کرده برای اینکه به اهداف سند چشم انداز 1404 دست یابیم باید خوداتکایی و حمایت از تولید داخلی را در پیش بگیریم.

وی یادآور شد: همچنین باید همکاری با تولیدکنندگان و صنعتگران را افزایش دهیم تا به تبع آن تولید داخلی نیز افزایش یابد.

این مسئول گفت: به دلیل تحریم‌ها، تهدیدها و محدودیت‌ها سرمایه‌گذاری‌های خارجی به طور جدی در کشور ما دنبال نمی‌شود و سرمایه‌گذاران خارجی در میدان‌های نفتی و گازی مشترکی که با کشورهای همسایه داریم سرمایه گذاری می‌کنند.

نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی افزود: در صنعت معدن نیز باید تا حد امکان از خام‌فروشی جلوگیری و مواد اولیه استخراج شده از معادن کشور را در داخل کشور فرآوری کنیم.

انتهای پیام/77010/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول