اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صنایع کشاورزی استان اردبیل:

صنایع تبدیلی باغی سودآور است

مدیر صنایع تبدیلی کشاورزی و باغی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: توجه به صنایع تبدیلی به ویژه در حوزه محصولات باغی بسیار سودآور و دارای ارزش افزوده بالا است.

صنایع تبدیلی باغی سودآور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا بالایی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی در اردبیل اظهار داشت: در بین محصولات کشاورزی که قابلیت فرآوری و تبدیل به ارزش افزوده بالا را دارند، محصولات باغی و دامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند که ضرورت دارد به این حوزه‌ها توجه جدی و فوق‌العاده صورت بگیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به تولید محصولات متنوع باغی در مشگین‌شهر، کوثر، خلخال و همچنین بخشی از محصولات بهاری و تابستانی در نمین، بهره‌گیری از این ظرفیت می‌تواند راهکار درست در رشد و توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری باشد.

بالایی، نمونه این محصولات را آلبالو، گیلاس و همچنین هلو و شلیل اعلام کرد و ادامه داد: ‌میزان برداشت آلبالو به عنوان نمونه در سال‌جاری بیش از پنج هزار و 700 تن بوده است که با افزایش حدود 20 درصدی می‌توان از این محصول در صنایع فرآوری و تبدیلی بهترین استفاده را کرد.

این مسئول با دعوت از سرمایه‌گذاران برای حضور در این عرصه و ضرورت خرید محصولات زارعان و کشاورزان، عنوان کرد: در این باب باید تلاش و کوششی جدی انجام داد تا بخشی از ظرفیت‌های خالی احیا شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به برجستگی‌های تولید محصولات متنوع و کیفی، یادآور شد: امسال به دلیل مساعد بودن شرایط جوی کاهش تنش‌های آب و هوا و تلاش باغداران و کارشناسان در ترویج مبانی درست کشاورزی به ویژه باغی قطعاً افزایش مطلوب محصولات را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر صنایع کشاورزی استان از حمایت جدی سازمان جهاد کشاورزی از زارعان، باغداران و همچنین دامداران خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر تا سقف 30 میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره به باغداران ارائه می‌شود تا با مدرن کردن باغات و تولیدات خود بتوانند به سمت تولید محصولات فرآوری شده حرکت کنند.

بالایی بیان کرد: کارگروه توسعه بخش کشاورزی با اعطای تسهیلات با کارمزد کمتر از هفت درصد زمینه و بستری را فراهم کرده تا توسعه واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی انجام شده و علاقمندان بتوانند از تسهیلات مورد نظر استفاده کنند.

وی در ادامه گفت:‌ علاوه بر این، محصولات در بخش سیب‌زمینی و محصولات تولید شده در شمال استان شامل سبزیجات، صیفی‌جات و همچنین محصولات متنوع جالیزی می‌توان با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بستر و زمینه یک حرکت جدی را در تحول‌آفرینی صنایع تبدیلی و فرآوری مهیا کرد.

مدیر صنایع جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان با بیان اینکه در حال حاضر 166 صنایع تکمیلی بخش کشاورزی مجوز فعالیت گرفتند، افزود: تنها 30 درصد محصولات کشاورزی در این مجموعه‌ها فرآوری می‌شود.

انتهای پیام/62001/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول