اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند خبر داد

باغداران مرندی 250 تن آلبالو تولید کردند/ خرید محصول توسط مراکز صنایع تبدیلی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از تولید 250 تن آلبالو در این شهرستان خبر داد و گفت: با خرید محصول توسط مراکز صنایع تبدیلی افزایش انگیزه باغداران مرندی برای توسعه کشت آلبالو شده است.

باغداران مرندی 250 تن آلبالو تولید کردند/ خرید محصول توسط مراکز صنایع تبدیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، جلال رحیم‌زاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان مرند در مجموع دارای 90 هکتار باغ آلبالو است گفت: از این مقدار، 30 هکتار آن نهال و 60 هکتار نیز بارور است که با تولید تقریبی 5 تن در هکتار با احتساب خسارت‌های سرما و تگرگ در مجموع 250 تن محصول آلبالو در سال تولید می‌شود. 

وی اظهار کرد: این محصول علاوه‌بر عرضه جهت تازه‌خوری به کارخانجات تولید آبمیوه، کمپوت، مربا، خشکبار و لواشک در مرند، شبستر، خوی و ارومیه هم ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی باید به گونه‌ای باشد تا کشاورز به تولید و فروش محصول خود علاقمند باشد و بتواند توازنی بین هزینه‌ها و درآمد ایجاد کند، افزود: منطقی‌شدن قیمت محصولات کشاورزی سبب رونق این بخش و افزایش تولید خواهد شد و با پیگیری‌ها و توافقات انجام یافته با واحدهای صنایع کشاورزی، با خرید این محصول توسعه کشت آلبالو در سطح باغات این شهرستان افزایش قابل توجهی داشته است.

مدیر جهادکشاورزی مرند، با اشاره به اصلاح و احیای باغات آلبالوی شهرستان مرند و ایجاد باغات یکدست گفت: استفاده از ارقام اصلاح شده و پیشگیری به موقع از آفات و بیماری‌ها با استفاده از هرس به موقع، حداقل سمپاشی و جایگزینی کنترل بیولوژیکی آفات و بیماری‌ها بجای استفاده از سموم شیمیایی، از اولویت‌های کاری واحد باغبانی این شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات موثری انجام یافته و در نظر است با افزایش کمی کلاس‌های آموزشی و ترویجی، از همکاری هرچه بیشتر بهره‌برداران در عملی ساختن بیشتر این اولویت‌ها استفاده بهینه به‌عمل آید.

رحیم‌زاده ابراز امیدواری کرد: بنگاه‌های خرید و فروش برای سایر محصولات کشاورزی در قالب نظام‌های صنفی بهره‌برداری شهرستان راه‌اندازی شده تا با کاهش هزینه حمل و نقل و منطقی‌شدن قیمت محصولات، انگیزه کشاورزان برای تولید انواع محصولات ارتقا یابد.

انتهای پیام/60008/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول