اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

سازمان صنعت معدن و تجارت مشکل صنایع تبدیلی را با وزارتخانه‌ها حل کند

استاندار خوزستان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت مسائل و مشکلات صنایع تبدیلی را با وزارتخانه‌ها حل کند تا واحدها کار خود را آغاز کنند.

سازمان صنعت معدن و تجارت مشکل صنایع تبدیلی را با وزارتخانه‌ها حل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در جلسه کارگروه توسعه کشاورزی که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: تعدادی از پرونده‌های متقاضی دریافت تسهیلات برای طرح‌های توسعه کشاورزی با یک سری موانع کوچک مواجه هستند که باید تلاش شود این موانع برطرف شود.

وی ادامه داد: رسیدگی به پرونده‌های طرح‌های توسعه کشاورزی باعث می‌شود تولید بالا رود و ارتقا یابد، مانند طرح پرورش ماهی آزادگان که بالای 10 هزار تن ماهی در قالب آن صادر می‌شود.

استاندار خوزستان به بوروکراسی‌های اداری اشاره کرد و گفت: هر طرح توسعه‌ای که انفرادی بود خیلی راحت پیش رفت اما طرح‌های توسعه کشاورزی که در قالب تعاونی بودند دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: افزون بر 900 تعاونی برای طرح‌های توسعه تشکیل شده است که اداره تعاون باید وقت بگذارد و روند پیشرفت این طرح‌ها را فراهم کند.

وی با بیان اینکه سال 92 فرصت خوبی است که روی شبکه‌های اصلی و فرعی کار کنیم عنوان کرد: در بحث زیرساخت‌ها برای شبکه‌های آبیاری و زهکشی 2 میلیارد دلار تسهیلات و برای شبکه‌های فرعی نیز یک میلیارد دلار تصویب شد.

حجازی خاطرنشان کرد: مبلغ 450 میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های توسعه کشاورزی در سال 92 تصویب شد که تا 10 روز آینده سهم هر استان مشخص می‌شود و شهرستان‌ها نیز موظف هستند سهمیه‌ها را اولویت‌بندی و بین متقاضیان توزیع کنند.

وی با بیان اینکه در سال 92 اعتبارات را برای طرح‌های متوسط به بالا اختصاص داده‌ایم افزود: ظرفیت و استعداد کشاورزی در خوزستان بسیار بالاست و دستگاه‌های مربوطه موظف هستند کار را تسهیل کنند تا در مردم انگیزه به وجود آید نه اینکه به خاطر خطای یک نفر، 9 نفر دیگر را قربانی کنند.

استاندار خوزستان به عملکرد خوب کارگروه توسعه کشاورزی در خوزستان اشاره کرد و گفت: کارگروه کشاورزی رتبه اول را در جذب اعتبار در استان داشته است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از طرح‌های اجرا شده تولید استان افزایش می‌یابد و به این ترتیب تولید افزایش می‌یابد و میزان اشتغال ارتقا می‌رود.

وی به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که مسائل و مشکلات صنایع تبدیلی را با وزارتخانه حل کنید و از آن‌ها بخواهید اجازه دهند که واحدها کار خود را آغاز کنند.

حجازی به تولید سالانه 45 تن انگور در اهواز اشاره و عنوان کرد: وقتی که در اهواز هوا گرم‌تر است می‌توان این مقدار انگور تولید کرد مسلم است که در شهرستان‌های کوهستانی مثل باغملک ظرفیت بیشتری وجود دارد که باید روی آن کار شود.

انتهای پیام/72011/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول