اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان در گفت‌وگو با فارس:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان سخت‌گیری نکنند

رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان گفت: بانک‌ها باید افراط و تفریط را کنار بگذارند و منابعی را که باید در راستای تولید به کار گرفته شود، در اختیار مردم قرار دهند.

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان سخت‌گیری نکنند

کاظم تنگسیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز با بیان اینکه سال 91 ـ 90 فضای خوبی برای صنعت کشور و به‌ویژه خوزستان نبود، اظهار کرد: تلاش مسئولان برای کاهش مشکلات قدری تاثیرگذار بود، اما هنوز به ساحل آرام نرسیده‌ایم.

وی به سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان اشاره کرد و افزود: بانک‌ها در گذشته به راحتی تسهیلات در اختیار مردم می‌گذاشتند، اما در حال حاضر سخت‌گیری می کنند.

رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان اضافه کرد: بانک‌ها باید افراط و تفریط را کنار بگذارند و منابعی را که باید در راستای تولید به کار گرفته شود، در اختیار مردم قرار دهند.

وی بر لزوم ارتقای سطح دانش و مهارت در حوزه تولید اشاره کرد و گفت: با ارتقای سطح دانش، می‌توانیم یک فضای رقابتی به وجود آوریم و محصولات خود را بر اساس خواسته‌های مشترک و قابل رقابت در عرصه‌های بین‌المللی تولید کنیم.

قوانین دست و پاگیر پیش‌روی تولید کنندگان برداشته شود

تنگسیری خاطر نشان کرد: برای تحقق حماسه اقتصادی، واحدهای تولید کننده باید به حدی چالاک شوند که با تغییرات بازار، خود را تطبیق دهند و از فرصت‌ها استفاده کنند زیرا توانمندی واحدهای تولید ایرانی از واحدهای خارجی بسیار بیشتر است.

وی به وجود قوانین دست و پاگیر در حوزه تولید اشاره کرد و ادامه داد: اگر تعدادی از این قوانین را آنالیز کنیم، وجود آنها واقعا ضرورتی ندارد، اما تولیدکنندگان ما را درگیر خود کرده‌اند و زمان را از آنها می‌گیرد.

رئیس خانه صنعت و معدن خوزستان با بیان اینکه دستان توانمند تولیدکنندگان داخلی بود که توانست با تحریم‌ها مقابله کند و دشمنان را در هم بشکند، تصریح کرد: اگر دولتمردان ساز و کارهای لازم را برای تولیدکنندگان فراهم کنند، خلق حماسه اقتصادی نزدیک‌تر خواهد شد.

وی در پایان اظهار کرد: توسعه بخش صنایع کوچک، اشتغالزایی فراوانی را به همراه دارد و باید برای اشتغالزایی، به توسعه این صنایع کوچک روی آورد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، خانه صنعت و معدن ایران در سال 1379 فعالیت خود را آغاز کرد، این موسسه در راستای حمایت از حقوق تولیدکنندگان و احقاق حق جامعه تولید ایجاد شده است.

بر اساس اساسنامه، خانه‌های صنعت و معدن این تشکل در استان‌ها با عضویت حداقل هفت تشکل صنعت (انجمن‌های صنایع همگن) تشکیل شد و با فعالیت رسمی آن در استان‌ها تشکل‌های صنعتی و معدنی دیگر نیز می‌توانستند مستقیما به عضویت این تشکل درآیند. تشکیل 31 خانه صنعت و معدن در استان‌های مختلف به خوبی درجه فراگیری این تشکل را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/72011/ب30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول