اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

صنایع تبدیلی و تکمیلی گامی در راه ایجاد صنایع زیربنایی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی گامی در راه ایجاد صنایع زیربنایی است.

صنایع تبدیلی و تکمیلی گامی در راه ایجاد صنایع زیربنایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در حاشیه بازدید از کارخانه فرآوری مایع قند خرما در آذربایجان‌شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در صنعت خرما و حمایت از نخل‌داران کشور می‌توان به بازگشت روزهای پرافتخار گذشته در تولید خرمای درجه یک دنیا امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: کارخانه فرآوری مایع قند خرما در آذربایجان‌شرقی در سال 1386 با هدف رونق و بهبود صنعت خرما، محصول ملی کشور همچنین جذب سرمایه‌گذار خارجی در زمینی به مساحت 30 هزار و 274 مترمربع و با زیربنای یک‌هزار و 744 مترمربع احداث شد و در فاز دوم با اجرای طرح توسعه، تولید انواع شربت‌های میوه بر پایه قند مایع خرما همچنین توسعه صادرات تعریف شده، موفقیت چشمگیری در صدور محصول قند مایع خرما به کشورهای اروپایی، آسیایی و روسیه را موجب شد.

محمدیان در ادامه به ایجاد، راه‌اندازی و توسعه صنایع فرآوری، تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی محصولات کشاورزی در آذربایجان‌شرقی با توجه به ظرفیت‌های تولیدی مناطق مختلف تاکید کرد و افزود: این سازمان با بهره‌گیری از تمام توان خود با جذب، حمایت و هدایت سرمایه‌گذاران در گسترش طرح توسعه بخش کشاورزی برای ایجاد صنایع مادر و زیربنایی تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این کارخانه، 650 میلیارد ریال بوده که 10 درصد آن توسط سرمایه خارجی تامین شده است.

محمدیان افزود: این کارخانه توانسته است گواهینامه‌های بین‌المللی سیستم مدیریت کیفیت براساس استاندارد (ISO9001-2008) و سیستم ایمنی غذا (HACCP) و(ISO22000) از موسسه TUV آلمان را اخذ کرده و علاوه بر آن، گواهی‌های حلال و FDA از سازمان غذا و داروی آمریکا را نیز دریافت کند.

محمدیان تصریح کرد: این واحد تولیدی در ادامه فعالیت‌ها همواره در رسیدن به مدیریت کیفیت جامع TUM با استفاده از ابزارهای مورد نیاز تلاش می‌کند.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول