اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

لزوم اصلاح ورودی‌های حادثه‌آفرین بافت

بافت دارای 3 محور ورودی است که هیچ یک از آنها زیر‌بنایی ساخته نشده‌ و هر یک به نوعی حادثه‌آفرین هستند.

لزوم اصلاح ورودی‌های حادثه‌آفرین بافت

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، شهرستان بافت دارای سه ورودی محور بافت - کرمان، بافت - ارزوئیه و بافت - سیرجان است که هیچ یک از این ورودی‌ها زیر‌بنایی ساخته نشده‌ و هر یک به نوعی حادثه‌آفرین هستند.

ورودی محور بافت - سیرجان بدترین حالت را دارد که رانندگی در آن ریسک است و بدون پشتوانه زیربنایی و علمی ساخته شده‌ است.

رضا شفیعی شهردار بافت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این زمینه اظهار داشت: تقاطع ابتدایی شهر بافت از سمت سیرجان نیاز به طرح جامعی دارد که طبق بررسی به عمل آمده یک میلیارد و 500 میلیون هزینه نیاز دارد تا از این وضع خارج شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح به مسکن و شهرسازی سپرده شده است، تصریح کرد: برنامه‌های کوتاه مدتی انجام شده، اما برای برنامه‌های آتی بودجه لازم است.

شفیعی با بیان اینکه برای شهرداری تامین 1.5 میلیارد تومان به هیچ صورت مقدور نیست، خاطر نشان کرد: از اعتبارات دولت برای این کار 250 میلیون تومان مقرر شده بود که فقط 70 میلیون به ما داده شد و با این مبلغ نمی‌توان این کار را آغاز کرد.

مهرداد امینی‌زاده یکی از مهندسان شهرسازی که از منتخبان شورای شهر بافت است در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: ورودی‌های شهرستان بافت حتما باید اصلاح شود، خودروهایی که با سرعت بالا از محور کرمان در حرکت هستند، زمان ورود به شهر را متوجه نمی‌شوند ‌و با یک میدان مواجه می‌شوند.

وی افزود: از سمت سیرجان که در حال وارد شدن به بافت هستیم به یک تقاطع هشت راهه می‌رسیم که واقعا تعجب‌برانگیز است، علاوه بر اینکه نزدیک بیمارستان هم هست و خطر‌آفرین واقع شده‌ است.

امینی‌زاده عنوان کرد: با یک برنامه کوتاه مدت، میان‌مدت و بلند مدت می‌شود، این موضوع را حل کرد ما چیزی کمتر از بقیه شهرها نداریم، باید با ساماندهی قسمت پمپ بنزین و به عقب کشیدن تقاطع‌ها و ... بتوانیم از این وضعیت خارج شویم تا بعدا کاری انجام دهیم.

قاسم شاهرودی یکی از رانندگان محور بافت - سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: خیابان‌هایی که در این مکان به هم می‌رسند خیلی مشکل دار‌ند و بدتر از آن این است که فضای بالای کمربندی که یک پیاده‌رو و یا یک فضای سبز بوده‌ به شکل یک خیابان در ‌آمده و مکررا ماشین‌ها از این مسیر به دانشگاه پیام‌نور می‌روند و می‌آیند.

وی افزود: در این مکان حادثه زیاد است که باید به این موضوع رسیدگی شود در این تقاطع هر کس از دانشگاه پیام‌نور به این سمت می‌آید یا باید دو کیلومتر به طرف سیرجان برود تا دور بزند‌ یا باید خلاف برود و خیابانی که ایجاد کردند خلاف رفتن را تشویق کرده‌اند.

انتهای پیام/80024/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول