اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

سومین مانور امداد و نجات جاده‌ای استان بوشهر برگزار شد

با حضور شماری از مسئولان استان بوشهر سومین مانور امداد و نجات جاده‌ای این استان ظهر امروز در دشتی برگزار شد.

سومین مانور امداد و نجات جاده‌ای استان بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ظهر امروز در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران گفت: هدف از اجرای مانور امداد و نجات جاده‌ای توان سنجی نیروهای عملیاتی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی در خصوص امداد و نجات در زمان وقوع حوادث است.

شاپور رستمی با اشاره به سرعت عمل دستگاه‌های اجرایی مانور عنوان کرد: در این مانور دستگاه‌هایی شامل راه و ترابری، آتش‌نشانی، مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، نیروی انتظامی و راهور شرکت داشتند و پس از وقوع تصادفی در 10 کیلومتری خورموج نیروهای امدادی در محل حاضر شدند و به یاری آسیب دیدگان شتافتند.

وی با بیان اینکه این مانور حدود 5 ساعت به طول انجامید تاکید کرد: در این مانور که سومین مانور در 5 ماه گذشته محسوب می‌شود هر چند آمادگی نیروهای امدادی در جاده بهتر شده است ولی در حد ایده‌ال نیست که نیاز به تمرینات بیشتری در امداد و نجات جاده‌ای است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: تعداد پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در استان به فاصله معین و طبق استانداردهای جاده‌ای ایجاد شده است ولی لازم است نسبت به آموزش امدادگران در بخش‌های مختلف اقدام شود.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر در این مانور گفت: با انجام چنین مانورهایی هر دستگاه نقاط ضعف خود را پیدا کرده و برای رفع آن تلاش می‌کند و در همین راستا کلاس‌های آموزشی نیز برای توجیه نیروهای هر دستگاه برگزار می‌شود.

کاظم مرادی با بیان اینکه پیش‌بینی و آمادگی جزو اولویت‌های مدیریت بحران است ادامه داد: انجام چنین مانور‌هایی توان اجرایی و عملیاتی دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد و همچنین قوت قلبی برای مردم است.

انتهای پیام/66006/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول