اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ایمن‌سازی سفر‌های تابستانی صورت گرفت

فعالیت 60 گروه راهداری برای بهبود جاده‌های اصفهان / پروژه‌های راه در مسیر نقدینگی

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان گفت: از اواخر خردادماه امسال مجموعه راه‌سازی برای سفرهای تابستانه در دو مرحله پیش و پس از ماه مبارک رمضان در قالب 60 گروه راهداری برای بهبود راه‌های استان فعالیت می‌کند.

فعالیت 60 گروه راهداری برای بهبود جاده‌های اصفهان / پروژه‌های راه در مسیر نقدینگی

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ایمنی راه‌ها اظهار کرد: بیشترین آمار تصادفات به استان اصفهان اختصاص دارد و سرعت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله و سبقت غیرمجاز از عمده دلایل این موضوع محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه کنترل این موضوع بحث مهمی است که تمام دستگاه‌ها از جمله راه و شهر‌سازی، پلیس‌راه حمل و نقل و پایانه‌ها، هلال‌احمر باید به این موضوع توجه کنند، ادامه داد: همچنین تمام دستگاه‌های مربوطه باید همکاری لازم را در راستای فراهم‌سازی ایمنی راه‌ها انجام بدهند و از اواخر خردادماه امسال مجموعه راه‌سازی برای سفرهای تابستانه در دو مرحله پیش و پس از ماه مبارک رمضان در قالب 60 گروه راهداری برای بهبود راه‌های استان فعالیت می‌کند و این گروه‌ها با ماشین‌آلات و تیم‌های مربوطه، فعالیت‌هایی از جمله گشت‌زنی، آماده‌سازی علائم و خط‌کشی‌های راه‌ها را انجام می‌دهند.

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان با تاکید بر اینکه آشکارسازی نقاط پرحادثه با تابلو‌ها و علائم موجود از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای ایمن‌سازی راه‌ها است، تصریح کرد: شست و شوی تابلوها و علائم، خط‌کشی راه‌ها و لکه‌گیری آسفالت جاده‌ها از جمله اقداماتی است که در چهارچوب استاندارد‌ها باید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات فعلی برای روکش آسفالت راه‌ها به اندازه کافی نیست و راه‌ها شرایط یکسانی ندارند و براساس عمر آسفالت هر ساله نیاز به روکش دارند، اضافه کرد: در این زمینه میزان اعتبارات سال گذشته و همچنین امسال برای استان به میزان کافی نبوده و با لکه‌گیری‌های هندسی درصدد رفع مشکلات نقاط بحرانی و دست‌یابی به حداقل استانداردهای لازم هستیم.

*‌ عدم همکاری پالایشگاه نفت مانع بازدهی بیشتر در به‌سازی راه‌ها می‌شود

محمود‌زاده با اشاره به اینکه ماده اصلی آسفالت قیر است، تاکید کرد: با وجود مکاتبات فراوانی به صورت شفاهی و کتبی با پالایشگاه اصفهان و با توجه به وجود مصوبه استانی برای به‌سازی راه‌ها تاکنون هیچ‌ اقدامی انجام نشده و عدم همکاری پالایشگاه در این زمینه مانع سرویس‌دهی بهتر توسط شبکه راه استان می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با وجود این موضوع حدود 42 پروژه طی سال‌های گذشته و دو ماه ابتدای امسال انجام شده که رکوردی بی‌نظیر در بخش مربوط به راه‌ها است، افزود: احداث باند دوم، تعریض راه اصلی به بزرگراه و ایجاد تقاطع غیرهمسطح از شاخص‌ترین این پروژه‌ها محسوب می‌شود و تمام این موارد به بهبود عبور و مرور، کاهش تلفات و خسارات کمک می‌کند.

مدیرکل راه و شهر‌سازی استان اصفهان مهم‌ترین این پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: کمربندی خمینی‌شهر، آران و بیدگل، جنوب سمیرم، جنوب غرب اصفهان، احداث باند دوم نیک‌آباد - حسن‌آباد، اسلام‌آباد - گلسار، قلعه‌شور-رحیم‌آباد، تالخونچه–شهرضا، مشهد اردهال–کاشان، گلپایگان-خمین، خوانسار-گلپایگان، مبارکه–بروجن، دهاقان–بروجن، اردستان– اصفهان، نایین–انارک و احداث تقاطع غیرهمسطح میدان ارتش در شهرضا از مهم‌ترین این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت پروژه‌های ذکر شده اظهار کرد: درصد بالایی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده و در حال بهره‌برداری بوده و برخی نیز در حال اجرا است.

*‌ بودجه اختصاص یافته به بخش راه‌ها کافی نیست

محمود‌زاده با اشاره به اینکه اعتبارات به عنوان رکن اصلی مسائل عمرانی محسوب می‌شود، ادامه داد: بودجه اختصاص داده شده به این بخش کافی نبوده و کمبود منابع مالی سرعت اجرا و تعداد پروژه‌ها را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های راه نیاز به نقدینگی بسیار بالایی دارد، ادامه داد: با توجه به توان مالی ملی و توان استانی، استانداری اصفهان در این زمینه کمک ویژه‌ای کرده است و با کمک‌های وزارتخانه درصد بالایی از این 42 پروژه را راه‌اندازی کرده‌ایم.

انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول