محمود محمودزاده در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به ایمنی راهها اظهار کرد: بیشترین آمار تصادفات به استان اصفهان اختصاص دارد و سرعت غیرمجاز، عدم رعایت فاصله و سبقت غیرمجاز از عمده دلایل این موضوع محسوب میشود.
وی با بیان اینکه کنترل این موضوع بحث مهمی است که تمام دستگاهها از جمله راه و شهرسازی، پلیسراه حمل و نقل و پایانهها، هلالاحمر باید به این موضوع توجه کنند، ادامه داد: همچنین تمام دستگاههای مربوطه باید همکاری لازم را در راستای فراهمسازی ایمنی راهها انجام بدهند و از اواخر خردادماه امسال مجموعه راهسازی برای سفرهای تابستانه در دو مرحله پیش و پس از ماه مبارک رمضان در قالب 60 گروه راهداری برای بهبود راههای استان فعالیت میکند و این گروهها با ماشینآلات و تیمهای مربوطه، فعالیتهایی از جمله گشتزنی، آمادهسازی علائم و خطکشیهای راهها را انجام میدهند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با تاکید بر اینکه آشکارسازی نقاط پرحادثه با تابلوها و علائم موجود از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای ایمنسازی راهها است، تصریح کرد: شست و شوی تابلوها و علائم، خطکشی راهها و لکهگیری آسفالت جادهها از جمله اقداماتی است که در چهارچوب استانداردها باید صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه اعتبارات فعلی برای روکش آسفالت راهها به اندازه کافی نیست و راهها شرایط یکسانی ندارند و براساس عمر آسفالت هر ساله نیاز به روکش دارند، اضافه کرد: در این زمینه میزان اعتبارات سال گذشته و همچنین امسال برای استان به میزان کافی نبوده و با لکهگیریهای هندسی درصدد رفع مشکلات نقاط بحرانی و دستیابی به حداقل استانداردهای لازم هستیم.
* عدم همکاری پالایشگاه نفت مانع بازدهی بیشتر در بهسازی راهها میشود
محمودزاده با اشاره به اینکه ماده اصلی آسفالت قیر است، تاکید کرد: با وجود مکاتبات فراوانی به صورت شفاهی و کتبی با پالایشگاه اصفهان و با توجه به وجود مصوبه استانی برای بهسازی راهها تاکنون هیچ اقدامی انجام نشده و عدم همکاری پالایشگاه در این زمینه مانع سرویسدهی بهتر توسط شبکه راه استان میشود.
وی با تاکید بر اینکه با وجود این موضوع حدود 42 پروژه طی سالهای گذشته و دو ماه ابتدای امسال انجام شده که رکوردی بینظیر در بخش مربوط به راهها است، افزود: احداث باند دوم، تعریض راه اصلی به بزرگراه و ایجاد تقاطع غیرهمسطح از شاخصترین این پروژهها محسوب میشود و تمام این موارد به بهبود عبور و مرور، کاهش تلفات و خسارات کمک میکند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان مهمترین این پروژهها اشاره کرد و گفت: کمربندی خمینیشهر، آران و بیدگل، جنوب سمیرم، جنوب غرب اصفهان، احداث باند دوم نیکآباد - حسنآباد، اسلامآباد - گلسار، قلعهشور-رحیمآباد، تالخونچه–شهرضا، مشهد اردهال–کاشان، گلپایگان-خمین، خوانسار-گلپایگان، مبارکه–بروجن، دهاقان–بروجن، اردستان– اصفهان، نایین–انارک و احداث تقاطع غیرهمسطح میدان ارتش در شهرضا از مهمترین این پروژهها محسوب میشود.
وی با اشاره به وضعیت پروژههای ذکر شده اظهار کرد: درصد بالایی از این پروژهها به اتمام رسیده و در حال بهرهبرداری بوده و برخی نیز در حال اجرا است.
* بودجه اختصاص یافته به بخش راهها کافی نیست
محمودزاده با اشاره به اینکه اعتبارات به عنوان رکن اصلی مسائل عمرانی محسوب میشود، ادامه داد: بودجه اختصاص داده شده به این بخش کافی نبوده و کمبود منابع مالی سرعت اجرا و تعداد پروژهها را کاهش داده است.
وی با بیان اینکه پروژههای راه نیاز به نقدینگی بسیار بالایی دارد، ادامه داد: با توجه به توان مالی ملی و توان استانی، استانداری اصفهان در این زمینه کمک ویژهای کرده است و با کمکهای وزارتخانه درصد بالایی از این 42 پروژه را راهاندازی کردهایم.
انتهای پیام/63015/ع30/ژ1001