اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل جلوگیری از کشته شدن مسافران

احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان وجود دارد

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان به منظور جلوگیری از سقوط خودروها به دره و کشته شدن مسافران وجود دارد.

احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک گیلان با اشاره به راه‌اندازی سیمان دیلمان اظهار کرد: زیرسازی، آسفالت و جاده سیاهکل دیلمان پاسخگوی حمل خودروهای سیمان نیست.

وی به از بین رفتن آسفالت بعضی از نقاط جاده سیاهکل دیلمان اشاره کرد و افزود: کارخانه سیمان دیلمان باید مبلغی به منظور تعمیر جاده مذکور در اختیار راه و شهرسازی قرار دهد تا از کشته‌های احتمالی جلوگیری شود.

شعبانپور از احتمال بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان به دلیل جلوگیری از سقوط خودروها به دره و کشته شدن مسافران خبر داد و تصریح کرد: قسمت‌هایی از جاده مذکور به دلیل تردد خودروهای حمل سیمان به گل نشسته است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تاکید براینکه کارخانه سیمان دیلمان در بلندمدت باید تعطیل شود، بیان کرد: اگر حمل خودروهای سیمان موجب نابودی جاده سیاهکل دیلمان شود مجبور هستیم این جاده را ببندیم تا از کشته شدن مسافران جلوگیری شود.

*راه‌اندازی کارخانه سیمان دیلمان موجب تنش اجتماعی شده است

فرماندار سیاهکل نیز در جلسه مذکور به ایجاد جاده سیاهکل دیلمان در سال 1345 اشاره کرد و گفت: جاده مذکور تاکنون مشکلی نداشته است.

حسنعلی حاجتی تولید روزانه کارخانه سیمان دیلمان را 3 هزار و 400 تن اعلام کرد و افزود: روزانه 300 تریلی برای حمل سیمان مذکور نیاز است.

وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی کارخانه سیمان دیلمان چند مرحله از بسته شدن جاده سیاهکل دیلمان توسط مردم جلوگیری شده است، تصریح کرد: کارخانه سیمان دیلمان موجب ایجاد تنش اجتماعی در منطقه شده است و از این امر باید جلوگیری شود.

حاجتی جاده سیاهکل دیلمان را مسیر گردشگری خواند و بیان کرد: جاده مذکور نیازمند تعمیر است.

فرماندار سیاهکل از کاهش 35 درصدی گردشگران پس از راه‌اندازی کارخانه دیلمان در منطقه خبر داد و یادآور شد: با وجود اینکه هنوز تریلی‌های حمل سیمان در جاده سیاهکل دیلمان تردد نمی‌کنند، با کاهش گردشگر در منطقه مواجه هستیم.

به گزارش فارس، کارخانه سیمان دیلمان در دور چهارم سفر هیئت دولت به گیلان در اردیبهشت امسال توسط معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شده و جزو طرح‌های مهر ماندگار استان است.

انتهای پیام/84001/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول