اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار احمدی‌مقدم خبر داد

کاهش 7 درصدی تصادفات جاده‌ای در کشور / طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تعطیلی‌بردار نیست

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: میزان تصادفات و تلفات جاده‌ای در یک دهه گذشته هر سال به طور میانگین هفت درصد کاهش داشته است.

کاهش 7 درصدی تصادفات جاده‌ای در کشور / طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تعطیلی‌بردار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین اولویت کاری نیروی انتظامی برخورد با جرایم خشن و ناامنی‌های اجتماعی است اظهار داشت: برخورد با جرایم اولویت ملی نیست و در هر استانی با توجه به شرایط و اقتضائات موجود، فرماندهان انتظامی با اختیارات کامل در راستای تأمین امنیت تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: مردم در حوزه‌های سرقت خودرو، مواد مخدر، ناهنجاری‌های اجتماعی و موضوعات اخلاقی و رفتاری دغدغه دارند و ایجاد امنیت و برخورد با قانون‌شکنان توسط نیروی انتظامی یکی از مطالبات اصلی آنهاست.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در حوزه کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و تلفات و خسارات آن با برنامه‌ریزی هر سال با روند کاهشی روبرو شدیم تصریح کرد: در سه ماهه اول سال جاری با کاهش هفت درصدی خسارات و تلفات در تصادف رانندگی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم در پایان سال کاهش یک هزار تا 2 هزار نفری کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای را تجربه کنیم ابراز داشت: افزایش استانداردهای پلیس، رفتار مردم در رعایت قوانین رانندگی، سرعت عمل اورژانس در حوادث، بهبود وضعیت جاده‌ها و راه‌ها توسط وزارت راه در کاهش میزان تصادفات جاده‌ای مؤثر است. 

احمدی‌مقدم در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص برنامه‌های نیروی انتظامی برای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سال جاری گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی تعطیلی ندارد و به عنوان یک کار مستمر همواره اجرا می‌شود.  

وی اضافه کرد: مقابله با اراذل و اوباش در طرح ارتقاء امنیت، فعالیت‌های نیرو در این بخش را برجسته کرده بود و اجرای طرح‌های ضربتی موضوع اخلاقی مربوط به فصل خاصی نیست.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروی انتظامی برخورد با رفتارهای زشت اخلاقی و هنجارشکنی‌ها را در اولویت دارد ابراز داشت: راهکاری نیروی انتظامی در این زمینه کار فرهنگی، ارشاد و اخذ تعهد است و از این طریق می‌خواهد که رفتارها را اصلاح کند.

*جرایم خشن در کشور رو به کاهش است

وی به جرایم خشن و جنایی اشاره کرد و یادآور شد: جرایم خشن و جنایی در کشور با سرعت رو به کاهش است و نیروی انتظامی با قاطعیت و شدت با جرایم برخورد می‌کند.

احمدی‌مقدم ادامه داد: با سرعت پلیس در کشف و همکاری قوه قضائیه در یک دهه گذشته، کشور در کاهش جرایم خشن و جنایی هر سال به طور میانگین 10 درصد کاهش را تجربه کرده است. 

وی با بیان اینکه در نیروی انتظامی کمیسیون انضباطی برای برخورد با کارکنان متخلف وجود دارد بیان داشت: طبق قوانین اگر لازم باشد که عذر نیرویی را بخواهیم این کار را می‌کنیم.   

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: با توجه به محورهایی که همکاران در آنها کار می‌کنند فضای وسوسه، آسیب در رشوه‌خواری و تبانی وجود دارد که منجر به برخورد با نیروی متخلف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: روزه‌خواری در ملأ عام خلاف شرع و قانون است و نیروی انتظامی با روزه‌خواران در ماه مبارک رمضان برخورد می‌کند.

*جرایم اینترنتی در ایران در مقایسه با دیگر کشورها بسیار پایین است

احمدی‌مقدم ادامه داد: با توجه به اینکه یک سوم جامعه به دلایل مختلف مسافرت، سن بالا و مشکلات دیگر روزه نمی‌گیرند با رستوران‌های بین‌راهی و مهمانپذیرها هماهنگ شده که به این افراد خدمات ارائه شود. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جرایم اینترنی اشاره کرد و گفت: با توجه به انبوه کاربران اینترنت در کشور ضریب امنیت بسیار بالاست و جرایم اینترنتی با رشدی که در جهان داشته در ایران رشد نکرده که این جای خرسندی دارد.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: در ایران ما بیش از 70 درصد جرایم اینترنتی را کشف می‌کنیم و این در حالی است که متوسط جهانی زیر 30 درصد است البته مردم هم باید به مسائل ایمنی توجه کنند و در دام افراد سودجو با شگردهای جدید نیفتند.    

انتهای پیام/89019/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول