اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خبر داد

حضور قاریان مصری در ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: دو قاری مصری برای حضور در محافل انس با قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی حضور می‌یابند.

حضور قاریان مصری در ماه مبارک رمضان در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام علی مصائبی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن کنفرانس اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: با اتمام غبارروبی مساجد و حسینیه‌های استان، مساجد آذربایجان غربی آمادگی کامل برای برگزاری مراسم مختلف و محافل قرآنی را در ایام ماه مبارک رمضان در این مکان‌های مقدس دارند.

وی به آمادگی مساجد آذربایجان غربی برای برگزاری مراسم ویژه ماه رمضان در سراسر استان، اشاره کرد و افزود: از یک هفته گذشته نسبت به غبارروبی مساجد، حسینیه‌ها و امامزادگان استان، با همکاری هیئت امنای مساجد، مومنان و ائمه جماعات سراسر استان اقدام کرده‌ایم، که هم اکنون این مکان‌ها آمادگی لازم برای حضور گسترده آحاد مردم برای ادای فریضه الهی و دریافت احکام دینی را در ماه رمضان دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از آمادگی بیشتر مساجد استان برای اقامه نماز جماعت در سه وعده روز در ماه مبارک رمضان، خبر داد و اعلام کرد: در برخی از این مساجد مراسمی با هدف قرائت دعاهای ویژه سحر در آن مساجد تدارک دیده شده است.

مصائبی خطاب به هیئت امنا و موذنان مساجد تاکید کرد: باید صدای بلندگوهای مساجد طوری تنظیم شوند، تا علاوه بر انجام وظیفه برای پخش اذان در موعد مقرر، مشکلاتی برای مجاوران ساکن در حوالی مساجد ایجاد نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از آمادگی کامل مساجد استان و بقاع متبرکه برای برگزاری مراسم باشکوه در شب‌های قدر، خبر داد و افزود: در امامزاده غریب حسن ارومیه و امامزاده سید بهلول و شیخ نوایی خوی در هر سه شب قدر، مراسمی با حضور مداحان برجسته استانی برگزار می‌شود.

مصائبی تصریح کرد: در سایر بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان نیز به علت وجود فاصله مکانی این بقاع از سطح شهر، این مراسم در یکی از شب‌های قدر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور سخنرانان ملی و استانی در مراسم ویژه ماه رمضان در مساجد و بقاع متبرکه استان، افزود: در نظر داریم مراسم ماه رمضان را در سال جاری باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار کنیم، و با این هدف از محضر علمای برجسته استانی و ملی استفاده می‌کنیم.

مصائبی از دعوت قاریان مصری برای حضور در مراسم ماه رمضان در استان خبر داد و گفت: امسال در نظر داریم در صورت قبول دعوت، روزانه حداقل سه محفل انس با قرآن کریم در غالب شهرستان‌های استان با حضور این قاریان برگزار کنیم.

انتهای پیام/61009/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول