اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

بانک مرکزی موظف به نظارت بر مؤسسات مالی است

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: بانک مرکزی موظف است نظارت لازم را بر مؤسسات مالی و اعتباری اعمال کند.

بانک مرکزی موظف به نظارت بر مؤسسات مالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در خصوص مؤسسه مالی و اعتباری مهر وطن اظهار داشت: حسب بررسی‌های معموله مؤسسه قرض‌الحسنه مهر وطن که مدت کوتاهی است فعالیت‌های خود را در این استان آغاز کرده با تأسیس پنج شعبه در سطح استان مبادرت به جمع‌آوری چندین میلیارد تومان منابع در سطح استان قزوین کرده است.

وی افزود: بر اساس آمارهای بازرس بانک مرکزی در استان، تا دی ماه سال 91 بیش از 60 درصد از منابع به خارج از استان قزوین منتقل شده؛ در حالی که مصارف مؤسسه یاد شده در خود استان کمتر از 40 درصد بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ادامه داد: این مؤسسه با اعلام طرح‌های متنوع مبادرت به جمع‌آوری منابع جدیدی کرده؛ اما این طرح‌ها تعهدات فراوانی را برای مؤسسه یاد شده ایجاد کرده است.

صادقی نیارکی عنوان کرد: این مؤسسه در انجام تعهدات موفق نبوده و از اوایل سال 92 با رکود شدید در انجام تعهدات مواجه شده به نحوی که موجبات نارضایتی مشتریان را پدید آورده و در این مسیر پرداخت‌ها و مصارف مؤسسه در اوایل خردادماه 92 به بیش از 85 درصد نیز رسیده است.

وی بیان کرد: دادسرای عمومی و انقلاب قزوین در راستای پیشگیری از وقوع جرم و حفظ امنیت و صیانت از حقوق شهروندان با تشکیل جلسات و دعوت از بازرس بانک مرکزی در استان و نیز مدیریت شعب استان که در زنجان مستقر است و دعوت از رؤسای شعب، تذکرات لازم را برای کنترل اوضاع، صادر کرده است، ولی در روزهای پایانی خردادماه علاوه بر عدم انجام تعهدات از سوی مؤسسه، حتی بازپرداخت اصل سپرده‌ها نیز معطل مانده است.

وی اضافه کرد: عملکرد مؤسسه منتهی به تجمعات گسترده مشتریان مقابل شعب شده که متعاقباً بانک مرکزی مؤسسه مهر وطن را در بانک قرض‌الحسنه رسالت ادغام کرد که این نحوه عملکرد از سوی بانک مرکزی موجب ایجاد موج در بین مردم و افزایش تجمعات مشتریان شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین عنوان کرد: این امر در برخی روزها موجب بسته شدن خیابان مجاور شعب مؤسسه شد گرچه قبل از بروز چنین التهاباتی، مراتب از سوی این مرجع به مراجع ذی‌ربط در استان قزوین نیز برای هرگونه پیشگیری و کنترل اوضاع، هشدار داده شده بود اما اقدام شایسته‌ای صورت نپذیرفته بود.

صادقی نیارکی تصریح کرد: دادسرای عمومی و انقلاب قزوین با ورود به موقع و مراقبت‌های مستمر و تشکیل جلسات و حضور فعال، سعی در کنترل اوضاع کرده که در مجموع شرایط تحت کنترل قرار گرفته و شیب اوضاع به سمت بهبودی و آرامش است.

این مسئول عنوان کرد: در بروز چنین اتفاقاتی هم مردم به لحاظ اعتماد بیش از حد به چنین مؤسساتی مقصر هستند در واقع افراد نباید به هر تبلیغاتی توجه کرده و خود را گرفتار کنند، همچنین نباید از قصور بانک مرکزی هم به سادگی گذشت چرا که بانک مرکزی موظف است نظارت لازم را بر این قبیل مؤسسات اعمال کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ابراز داشت: بروز مشکلاتی نظیر قضیه مؤسسه مهر وطن هم سیستم بانکی را دچار مشکل می‌کند و هم یک چالش اجتماعی را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/77002/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول