اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفتمین آئین تحلیف انجام گرفت

سوگند دسته‎جمعی 39 کارآموز وکالت دادگستری در گلستان

39 نفر از کارآموزان وکالت دادگستری استان گلستان در مراسمی به صورت دسته‎جمعی سوگند یاد کردند تا در رسالت سنگینی که به دوش گرفتند همواره پاسدار حق و عدالت باشند.

سوگند دسته‎جمعی 39 کارآموز وکالت دادگستری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رئیس کانون وکلای دادگستری استان گلستان عصر امروز در هفتمین آئین تحلیف کارآموزان وکالت و تجلیل از پیشکسوتان این عرصه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی اظهار داشت: در مشاغل مهم و عمدتاً فعالیت‎هایی که صفت امانتداری نقش بارز و پررنگی دارد، شخص متقاضی باید سوگند یاد کند و بدون آن، اجازه فعالیت نخواهد داشت.

رضا سلیمانی با تاکید بر اینکه وکلا باید همواره مدافع قانون، حق، عدالت و راستی باشند، متذکر شد: اگر می‎خواهیم جامعه و روزگار، با ما به مروت و انصاف رفتار کند، باید انصاف و مروت را از خودمان شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه ما انتظار رفتار منصفانه داریم، ابراز داشت: فرهیختگان جامعه وکالت باید از پیشروان رفتار منصفانه با دیگران باشند.

هیچ‎کس به اندازه اهالی حقوق از قانونگذار انتقاد نمی‎‎کند

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان بر لزوم مطالعه همه‎جانبه وکلا در زمینه مطالب حقوقی و غیرحقوقی تاکید و تصریح کرد: هیچ‎کس به اندازه اهالی حقوق، وکلا و قضات از قانونگذار انتقاد نمی‎‎کند.

سلیمانی با اشاره به اینکه کوچکترین تصمیم قانونگذار در قالب قوانین مصوب ظاهر می‎شود و با ذره‎بین نکته‎سنج اهالی قانون مواجه و مورد انتقادهای متفاوت و جدی قرار می‎گیرد، اذعان کرد: البته این انتقادها در رابطه با قوانینی که مبنای علمی داشته و خوب تنظیم شده‎اند به مراتب کمتر است.

وی بیان داشت: کانون وکلای دادگستری گلستان در سال 1386 تشکیل شد و در آستانه اتمام شش سال فعالیت و تلاش بی‎وقفه، هفتمین آئین تحلیف کارآموزان وکالت را برگزار می‎کند.

برای استفاده از دانش حقوقی گام هدفمندی برداشته نشده است

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با اشاره به اینکه دیوان عالی کشور مدتها است که از نظارت قضایی خارج شده است، متذکر شد: احیای نظارت قانونمند دیوان عالی کشور بر همه دادگاه‎ها و تقویت آن یکی از بهترین مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

سلیمانی افزود: بر اساس تصویب قانون مجازات اسلامی و با همکاری کمیسیون آموزش عالی بناست تا به دانشکده‎های حقوق سر و سامان داده شده و از تضعیف هر چه بیشتر این رشته جلوگیری شود.

وی با ابراز نارضایتی از اینکه برای استفاده از دانش حقوقی در جامعه تقریباً گام هدفمندی برداشته نشده است، اذعان کرد: تنها یک‎بار رئیس قوه قضاییه طی بخشنامه‎ای حضور وکلا در برخی پرونده‎ها را الزامی کرد که همین میزان نیز لغو شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان از رشد فزاینده پرونده‎ها در قوه قضائیه خبر داد و بیان داشت: باید از روش‎های شناخته شده از ورودی زیاد پرونده‎ها به دستگاه قضایی جلوگیری کرد.

انتهای پیام/83001/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول