اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با فعالیت شورا‌های حل اختلاف در سال گذشته صورت گرفت

کاهش 25 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری اصفهان

مدیرکل دادگستری استان اصفهان گفت: در سال گذشته با فعالیت شورا‌های حل اختلاف در استان 25 درصد از پرونده‌های ورودی به دادگستری اصفهان کاهش یافته است.

کاهش 25 درصدی پرونده‌های ورودی به دادگستری اصفهان

غلامرضا انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نقش پر‌رنگ شورا‌های حل اختلاف در راستای کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری‌ها اظهار کرد: در حال حاضر شورا‌های حل اختلاف مجموعه‌هایی کارآمد برای کاهش پرونده‌های وارد شده به دادگستری‌ها محسوب می‌شوند.

وی به قانونی بودن فعالیت این شورا‌ها اشاره کرد و ادامه داد: براساس قانون صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های دادگستری به شورا‌های حل اختلاف موجود در سطح شهر‌ها واگذار شده است.

مدیرکل دادگستری استان اصفهان با اشاره به تعداد پرونده‌های واگذار شده به شورا‌های حل اختلاف موجود در سطح استان در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته 200 هزار پرونده دادگستری برای رسیدگی به شورا‌های حل اختلاف موجود در سطح استان واگذار شده است.

وی به میزان پرونده‌های رسیدگی شده در این شورا‌ها به صورت صلح و سازش اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 25 درصد از این پرونده‌ها به صورت صلح و سازش مورد رسیدگی قرار گرفته و با فعالیت شورا‌های حل اختلاف در استان 25 درصد از پرونده‌های ورودی به دادگستری اصفهان کاهش یافته است.

انصاری با بیان اینکه فعالیت‌های شورا‌های حل اختلاف در راستای کاهش تعداد پرونده‌های ورودی به دادگستری نقش موثری دارد، تاکید کرد: شورا‌های حل اختلاف به عنوان نهاد‌های مردمی در کنار دادگستری فعالیت می‌کنند و این شورا‌ها گرفتار تشکیلات آیین دادرسی نمی‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع رسیدگی به پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف با سرعت عمل بیشتری صورت می‌گیرد، افزود: شورا‌های حل اختلاف از مجموعه‌های کارآمد و موثر برای کاهش شکایات و دعاوی مطرح شده در دادگستری‌ها محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول