اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری آبیک تأکید کرد

ضرورت تزریق تشکیلات قضایی در دادگستری آبیک

رئیس دادگستری شهرستان آبیک تزریق تشکیلات قضایی اعم از پست قضایی و کادر انسانی را در این شهرستان ضروری دانست.

ضرورت تزریق تشکیلات قضایی در دادگستری آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سید آیت‌الله بنی‌هاشمی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان آبیک که در سالن شهید آوینی مجتمع فرهنگی باران برگزار شد، اظهار داشت: شهرستان آبیک به دلیل اینکه در شعاع یک صد کیلومتری پایتخت قرار دارد و دروازه ورودی استان قزوین محسوب می‌شود، از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: وجود بیش از 400 شرکت و کارخانه بزرگ و کوچک، مرغداری‌ها و دامداری‌های متعدد، سه پادگان نظامی و پنج مؤسسه آموزش عالی با بیش از 10 هزار دانشجو در آبیک، این شهرستان را در موقعیت اقتصادی، اجتماعی و استراتژیکی ویژه قرار داده است.

این مسئول ادامه داد: امروز اگر در عرصه پزشکی، ایدز بیماری قرن است، سیل پرونده‌های کیفری و حقوقی به دادگستری‌ها بیماری اجتماعی قرن محسوب می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: وجود بیش از 22 هزار پرونده در دادگستری شهرستان آبیک با توجه به جمعیت حدود یک صد هزار نفری این شهرستان آمار بسیار بالایی است که باید تدابیر لازم برای کاهش پرونده‌ها اندیشیده شود.

بنی‌هاشمی اضافه کرد: تشکیلات قضایی دادگستری شهرستان آبیک پاسخگوی حجم بالای پرونده‌ها نیست؛ گرچه هر یک از قضات و کادر اداری، چندین برابر ظرفیت خود تلاش و در حد وسع و توان خود به مردم خدمت می‌کنند.

وی از مسئولان خواست برای توسعه فضایی، فراهم کردن امکانات مالی، تأمین نیروی انسانی و پست‌های قضایی، اعتبارات ویژه در نظر بگیرند.

این مسئول بیان کرد: امروز دادگستری‌ها مانند دادگستری‌های گذشته که سالن‌ها و ساختمان‌های نم‌دار و تاریک بود، نیست؛ بلکه به لطف الهی و همت مسئولان در سطح کلان ساختمان‌های دادگستری در وضعیت مطلوب قرار دارد.

بنی‌هاشمی اظهار امیدواری کرد با افتتاح ساختمان جدید دادگستری شهرستان آبیک خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/77006/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول