اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

1/وزیر آموزش و پرورش:

لازمه پیشرفت حرکت بر روی ریل آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش رمز موفقیت و پیشرفت ایران در دنیا را عبور از ریل آموزش و پرورش دانست و گفت: تحول در هر کشوری مرهون تحول در فرهنگ است.

لازمه پیشرفت حرکت بر روی ریل آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حمیدرضا حاجی بابایی پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شاهد توجه ویژه حوزه به آموزش و پرورش هستیم، ‌اظهار داشت: امروز هیچ‌گونه فاصله‌ای میان آموزش و پرورش و ائمه جمعه در استان‌ها نیست.

وی با تأکید بر اینکه امروز آموزش و پرورش در مسیر خوبی قرار گرفته است، ‌تصریح کرد: رمز پیشرفت در کشورهای مختلف اعتقاد و ارزش دادن به جایگاه آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش رمز موفقیت و پیشرفت ایران در دنیا را عبور از ریل آموزش و پرورش دانست و خاطرنشان کرد: تحول در هر کشوری مرهون تحول فرهنگ است.

حاجی ‌بابایی با اشاره به اینکه همه امور بر اساس تحول فرهنگی شکل می‌گیرد، عنوان کرد: دنیا استراتژی امنیت را مبتنی بر فرهنگ می‌داند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه اگر نیروی بصیر آگاه و تربیت شده داشته باشیم از هیچ خطری نباید بترسیم، تصریح کرد: امروز در دنیا توپ و تانک تعیین کننده نیست بلکه نیروی انسانی حرف اصلی را می‌زند.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه در مصر با کمی حرکت سیاسی که نیروهای انسانی را توجیه کند در طول 24 ساعت هر آنچه بخواهند رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: توطئه‌هایی که در ارتباط با نظام جمهوری اسلامی بوده است اگر یک هزارم آن در کشورهای دیگر بود، آن نظام به کلی سرنگون می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه اگر هر نقطه آسیبی در کشور داریم به عدم تربیت نیروی انسانی باز می‌گردد، عنوان کرد: در این زمینه خوب کار نکردیم و اگر نیروی انسانی عمیق نباشد، ممکن است کشور مورد تأثیر قرار بگیرد.

حاجی بابایی مشکل‌ترین کار در کشور را فعالیت در حوزه آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: مهم‌ترین حوزه فعالیت کشور در آموزش و پرورش است.

وی با تأکید بر اینکه رهبری نگاه والایی به آموزش و پرورش دارند، تصریح کرد: امروز در برنامه‌ریزی‌ها دچار مشکل هستیم.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه 12 میلیون دانش‌آموز آماده شنیدن حرف‌های ما هستند اما صفحه خالی در مقابل آن‌ها است، عنوان کرد: دانش‌آموزان با تمام ظرفیت در کلاس حضور دارند اما ما امکانات زیادی برای تغذیه آن‌ها نداریم.

وی مهم‌ترین امکانات را نیروی انسانی تربیت شده دانست و تصریح کرد: اگر امروز در حوزه آموزش و پرورش خوب یا بد کار شود، نتیجه آن را 10 تا 15 سال آینده شاهد خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه برای نخستین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش در این چهار سال نقشه جامع تدوین شد، تصریح کرد: سیاست‌های کلی رهبری در زمینه آموزش و پرورش بسیار راهگشا بوده است.

حاجی بابایی گفت: در مسائلی بیش از 30 سال مباحثه و مناظره وجود داشت ولی همه آن‌ها توسط سیاست‌های کلی رهبری حل شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد اعتقاد داشتند به دلیل وسیع بودن و هزینه‌های فراوان آموزش و پرورش بخشی از آن را فروخته تا دیگران آن را اداره کنند، تصریح کرد: رهبری در سیاست کلی فرمودند آموزش و پرورش امر حاکمیتی است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: کشوری مثل فرانسه حاضر نیست یک مدرسه آموزشی خود را به کسی واگذار کند.

حاجی بابایی با تأکید بر اینکه اگر در زمینه تربیت دوره ابتدایی فعال باشیم خیال کشور راحت خواهد شد، خاطرنشان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بسیار به ضرورت دوره ابتدایی تأکید کردند.

وی با اشاره به اینکه با آماده شدن نقشه جامع، فعالیت در تمام زمینه‌ها آغاز شده است، خاطرنشان کرد: جزیی‌ترین مسائل در نقشه جامع آموزش و پرورش پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/78008/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول