محمد روحینیا امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید ابزارهای مرتبط با تحول را به طور جداگانه مورد توجه قرار داده و برای آنها برنامهریزی کرد، اظهار داشت: تحول در نیروی انسانی به عنوان رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت، شرط اصلی تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.
وی درباره میزان انطباق برنامههای فعلی آموزش و پرورش با الگوی تحول بنیادین تصریح کرد: در حال حاضر حرکتهای خوبی در نظام تعلیم و تربیت در حال انجام است که بررسی و تصویب اسنادی از قبیل «سند ملی آموزش و پرورش» و «برنامه درسی ملی» از جمله آنهاست.
معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش بهار افزود: این سند در فرآیند رشد و تعالی، فرد و جامعه را بیش از پیش با اهداف و آرمانهای بلند انقلاب اسلامی هماهنگ و همسو میکند.
وی در خصوص الزام استقرار نظام آموزشی 3-3-6 گفت: فراهم کردن زمینه تحول بنیادین و ارتقای کیفیت نظام آموزشی و متناسبسازی ساختار نظام آموزشی با مراحل رشد و ویژگیهای سنی و روانی دانشآموزان از دیگر اهداف استقرار نظام 3-3-6 است.
روحینیا افزود: از آن جا که نیروی انسانی آموزشدیده و با تجربه مهمترین عامل برای رسیدن به اهداف عالی در آموزش و پرورش است، باید آموزش و پرورش همواره به منابع انسانی کارآمد و آگاه به دانش روز مجهز باشد.
وی تأکید کرد: دورههای ضمن خدمت برای پایههای سوم ابتدایی و پایه اول متوسطه باید برگزار شود تا آموزگاران و مدیران آمادگی لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/2499/خ30/ژ1001