اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش بهار:

آموزش و پرورش به منابع انسانی کارآمد مجهز باشد

معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش بهار گفت: آموزش و پرورش همواره به منابع انسانی کارآمد و آگاه به دانش روز مجهز باشد.

آموزش و پرورش به منابع انسانی کارآمد مجهز باشد

محمد روحی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید ابزارهای مرتبط با تحول را به‌ طور جداگانه مورد توجه قرار داده و برای آنها برنامه‌ریزی کرد، اظهار داشت: تحول در نیروی انسانی به ‌عنوان رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت، شرط اصلی تحول بنیادین در آموزش و پرورش است.

وی درباره میزان انطباق برنامه‌های فعلی آموزش و پرورش با الگوی تحول بنیادین تصریح کرد: در حال حاضر حرکت‌های خوبی در نظام تعلیم و تربیت در حال انجام است که بررسی و تصویب اسنادی از قبیل «سند ملی آموزش و پرورش» و «برنامه درسی ملی» از جمله آنهاست.

معاون آموزش و نوآوری آموزش و پرورش بهار افزود: این سند در فرآیند رشد و تعالی، فرد و جامعه را بیش از پیش با اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی هماهنگ و همسو می‌کند.

وی در خصوص الزام استقرار نظام آموزشی 3-3-6 گفت: فراهم کردن زمینه تحول بنیادین و ارتقای کیفیت نظام آموزشی و متناسب‌سازی ساختار نظام آموزشی با مراحل رشد و ویژگی‌های سنی و روانی دانش‌آموزان از دیگر اهداف استقرار نظام 3-3-6 است.

روحی‌نیا افزود: از آن جا که نیروی انسانی آموزش‌دیده و با تجربه مهم‌ترین عامل برای رسیدن به اهداف عالی در آموزش و پرورش است، باید آموزش و پرورش همواره به منابع انسانی کارآمد و آگاه به دانش روز مجهز باشد.

وی تأکید کرد: دوره‌های ضمن خدمت برای پایه‌های سوم ابتدایی و پایه اول متوسطه باید برگزار شود تا آموزگاران و مدیران آمادگی لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/2499/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول