اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیشنهاد داد

تشکیل اتاق فکر ستاد همکاری حوزه علمیه قم و آموزش و پرورش

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی، لازمه حرکت به سمت پیشرفت و تربیت نیروی انسانی معتقد اسلام است،‌ تصریح کرد: اتاق فکر ستاد همکاری حوزه و آموزش و پرورش تشکیل شود.

تشکیل اتاق فکر ستاد همکاری حوزه علمیه قم و آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید‌هاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در هفتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برگزاری این همایش گامی بسیار ارزشمند و بلند است، اظهار کرد: دبیرخانه این ستاد بسیار فعالیت خوبی داشته است و به تمام نقاط کشور رسیدگی کرده‌اند.

وی عشق، درک مشترک و احساس مسئولیت را انگیزه فعالیت حوزه و آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: رهبری از این دو نهاد انتظار تحول دارند که باید برنامه‌ریزی‌هایی برای رفع این دغدغه تدوین شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه فعالیت‌های خوبی در زمان مسئولیت آقای حاجی بابایی شکل گرفته است، اضافه کرد: تشکیل ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش اوج همکاری این دو نهاد است.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه اگر حوزه دچار تحول نشود و در جا بزند و بی‌حرکت باشد فراموش خواهد شد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل که باید به عنوان پایه کار برای تحول بپذیریم باور به اعتقاد است.

وی با تاکید بر اینکه با اعتقاد بر باور،‌ حوزه و آموزش و پرورش به سمت افق روشن حرکت خواهند کرد، تصریح کرد: تمام برنامه‌ریزان و مدیران باید پیگیر مصوبات جلسات این همکاری باشند تا به فراموشی سپرده نشود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به نقش رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه ملی و رسانه‌ها مسائل را به درون جامعه برسانند.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش مرکز بسیار مهم و تأثیرگذار است تصریح کرد: تمام مدیران و سرمایه‌های آینده کشور در این مرکز تربیت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر آموزش و پرورش اصلاح شود تمام مسائل از جمله سیاست‌گذاری‌ها نیز در مسیر خوبی حرکت خواهد کرد اضافه کرد: یکی از الزامات، نهادینه کردن مسائل در آموزش و پرورش است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه نیروی انسانی کشور در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد تصریح کرد: با معلم خوب تربیت و اخلاق همراه می‌شود.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه نقش کیفی سازی به منظور تأثیر در روح و روان دانش‌آموزان بر عهده معلمان است، اضافه کرد: رفتارهای ظاهری و اخلاق معلم به شاگرد منتقل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در آموزش و پرورش کارهای بسیار خوبی شده اما هنوز کارهای انجام نشده فراوانی مانده است، تصریح کرد: درست است که به سمت مسائل دینی در آموزش و پرورش رفته‌ایم اما این مسائل بیشتر به اصطلاحات دینی سوق پیدا کرده است تا به مسئله تربیت انسان‌ها بپردازد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه مهم‌ترین سرمایه‌گذاری بر روی آموزش مفاهیم صورت گرفته است اضافه کرد: در حوزه تربیت نیروسازی باید اقدامات گسترده‌تری صورت گیرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی لازمه حرکت به سمت پیشرفت و تربیت نیروی انسانی معتقد اسلام است، تصریح کرد: به ساختار و تشکیلات مناسب بسیار باید توجه داشت چرا که برنامه بدون ساختار حرکت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه ستاد همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش موتور حرکت را به کار انداخته است اضافه کرد: اما این ستاد نتوانسته است به عمق حوزه و به ویژه بخش پژوهش نفوذ کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با طرح این سئوال که اتاق فکر حوزه و آموزش و پرورش کجاست تصریح کرد: کمیته‌های استانی تشکیل شده است اما کار فکری عمیق و ژرف نمی‌تواند رخ دهد چرا که مجموعه‌های دیگر نیز باید کمک کنند.

حسینی‌بوشهری با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بی‌بدیل بوده و جنبه‌های مختلف را پیش بینی کرده است، اضافه کرد: اگر این سند در دستور کار قرار گیرد باید طبق آن حرکت کنیم.

انتهای پیام/78008/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول