اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه های علمیه خواهران:

رسانه ملی ضلع سوم همکاری حوزه و آموزش و پرورش است

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران ضلع سوم همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش را رسانه ملی دانست و تصریح کرد:‌ اجرای سند تحول بنیادین بدون نقش آفرینی رسانه ملی امکان پذیر نیست.

رسانه ملی ضلع سوم همکاری حوزه و آموزش و پرورش است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی امروز در هفتمین همایش سالانه همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه راه و هدف را به خوبی مسئولان ترسیم کرده‌اند تصریح کرد:‌ حوزه علمیه در هدف با آموزش و پرورش شریک نقش مشترکی دارد.

وی با تاکید بر اینکه نظام نعمت بزرگی است که خداوند به حوزه‌ها به برکت شهدا و عالمان شیعی داده است اظهار کرد: هیچ رقابتی میان حوزه و آموزش و پرورش وجود ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه مسئولیت حوزه‌های علمیه از رسالت انبیا ناشی می‌شود‌ اضافه کرد: اگرچه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیر تدوین شد اما افتخار می‌کنیم که مبین هدف آموزش و پرورش و حوزه است.

وی با اشاره به اینکه در این سال‌ها ممتازترین دوره مسیر همگرایی را شاهد بودیم، تصریح کرد: مسئولان این دوره از عمق جان باور داشتند و نهادینه کردن این باور را از مهم‌ترین وظایف خود دانستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تاکید بر اینکه حضور در کسوت روحانیت شغل نیست اضافه کرد: مهم‌ترین اقدام روحانیت حرکت در مسیر انبیای الهی است که شامل همان انسان سازی است.

جمشیدی با اشاره به اینکه هر کسی نمی‌تواند در حضور متولیان امر دین اظهار نظر کند تصریح کرد: متأسفانه گاهی متولیان امر اجرایی به خودشان اجازه می‌دهند در خصوص دین اظهار نظر کنند و این عوامل متأسفانه تعیین حرکت مسیرها به سمت رشد و تعالی را گاهی متوقف می‌کند.

وی تصریح کرد: در برابر اظهارنظرهای غیرواقعی باید تلاش کنیم در موضوعاتی همچون مهدویت و فرهنگ عفاف و حجاب شبهات را بزداییم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با تقدیر از ارتباط وزارت آموزش و پرورش با روحانیت و رهبری اظهار کرد: اگر این همگرایی در سطح کلان ایجاد نشود تلاش‌ها راه به جایی نخواهد برد و حرکت در مسیر را کند می‌کند.

جمشیدی خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلان فرهنگی که رهبری ابلاغ کردند در حقیقت مسیر روشنی برای حرکت تمام مسئولان است که از اظهارنظر و اتخاذ منش و روش‌های سلیقه‌ای به دور باشند.

وی یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغ را از جنس مردم بودن دانست و تصریح کرد‌: در آموزش و پرورش اگر قرار است تحول ایجاد شود باید از بالا و پایین آغاز شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه کشور مدیران لایقی می‌خواهد که از عمق جان به فرهنگ معتقد و متدین باشند، اضافه کرد: برنامه مدیر حاشیه ساز، کارساز نخواهد بود و بیشتر ضرر خواهد داشت.

جمشیدی خاطرنشان کرد: هر اندازه سرمایه‌گذاری بر روی دانش آموز کنیم، بیشتر از آن باید روی معلم سرمایه گذاریم کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت حوزه‌ها را در کلان و خرد باید به خوبی بشناسیم‌ تصریح کرد: امروز پس از گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب، حوزه علمیه ظرفیت کارشناسی و اجرایی در بخش نیروهای تبلیغی، مدیریت و تخصصی دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه بیش از 120 هزار بانوی طلبه در سراسر کشور تربیت شده‌اند، اضافه کرد‌: این حوزه 70 هزار طلبه فارغ التحصیل دارد و 50 هزار بانوی طلبه به تحصیل اشتغال دارند.

جمشیدی با اشاره به اینکه با تاسیس حوزه علمیه خواهران هزاران دانشمند فرهیخته زن در علوم مختلف اسلامی تربیت شد،‌ تصریح کرد: بانوان طلبه الگوی عملی حجاب و عفاف هستند و در منش و رفتار می‌توانند در مدارس اثرگذار باشند.

وی ضلع سوم همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش را رسانه ملی دانست و تصریح کرد:‌ اجرای سند تحول بنیادین بدون نقش آفرینی رسانه ملی در برنامه‌های خود امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/78008/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول