اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی کرمان:

تفاهم بین کارگر و کارفرما موجب تحقق حماسه اقتصادی می‌شود

مدیر‌کل تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: یکی از شرایط تحقق حماسه اقتصادی ایجاد همدلی و تفاهم بین کارگران و کارفرمایان است.

تفاهم بین کارگر و کارفرما موجب تحقق حماسه اقتصادی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان‌، حسن رحمانی شامگاه سه‌شنبه ‌در دیدار با اعضای هیئت مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کرمان این کانون را ‌یک تشکل صنفی اثر‌گذار دانست و اظهار داشت: نمایندگان جامعه کارگری می‌توانند با رعایت دقیق قوانین و مقررات و ایجاد تفاهم با کارفرمایان نقش بیشتری را در افزایش کمی و کیفی تولید ایفا کنند.

وی یکی از شرایط تحقق حماسه اقتصادی را ایجاد همدلی و تفاهم بین کارگران و کارفرمایان اعلام کرد و بیان داشت: مدیران و کارفرمایانی که ببینند کارگران واحد کاری‌، دل‌سوزتر از آنها برای ارتقای تولید تلاش می‌کنند‌، مطمئناً از کارگران بنگاه اقتصادی خود تحت هر شرایطی دفاع می‌کنند.

رحمانی با بیان اینکه کارگران واحدهای کاری بالای 35 نفر می‌توانند شورای اسلامی کار را تشکیل دهند، گفت‌: این اداره کل طبق برنامه ابلاغی از سوی وزارت خانه در سال 92 باید هشت شورای اسلامی کار را در واحدهای کاری استان تشکیل دهد که تا‌کنون ‌چهار شورا را تشکیل داده است‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان تصریح کرد: هدف از ادغام وزارتخانه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی در کنار صرفه‌جویی‌های بخش اقتصادی‌، ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر بود و هم‌اکنون نیز‌ این وزارتخانه‌ با 11 دستگاه اجرایی‌ به مردم خدمت‌رسانی می‌کند‌.

رحمانی خاطر نشان کرد: در استان کرمان نیز دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارتخانه در قالب شورای هماهنگی مدیران زیر مجموعه وزارت تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی‌، ماهانه تشکیل جلسه می‌دهند و با توجه به حضور مدیران کل دستگاه‌های تأثیرگذار در شورای هماهنگی، این شورا با قابلیت‌های اثرگذار به صورت هدفمند در حال حرکت است تا از ظرفیت‌هایی که در این دستگاه‌ها وجود دارد، برای توسعه مطلوب استان‌ بهره‌برداری شود‌.

وی ‌با اشاره به اثرات تحریم بر برخی از بخش‌های اقتصادی کشور افزود: اعمال این تحریم‌ها موجب شد که به اقتصاد داخلی کشور ‌بیش از پیش ایمان بیاوریم‌ و این امر موجب پیشرفت در بسیاری از امور شده است‌.

‌رحمانی با قدردانی از کارگران خدوم پهناورترین استان کشور گفت‌: در سال گذشته استان کرمان و قم کمترین تنش‌های کاری را در بخش‌های کارگری داشت و مردم پر تلاش استان کرمان افتخار می‌کنند که پس از استان خراسان جنوبی دارای کمترین نرخ بیکاری در کشور هستند‌.

وی بر ضرورت خدمت صادقانه و بی‌منت به آحاد مردم تاکید کرد و گفت: ما وظیفه‌ای غیر از خدمت به اقشار مختلف مردم به ویژه قشر زحمت‌کش و تلاش‌گر کارگر نداریم. 

رحمانی با تاکید بر دفاع از حقوق حقه ‌کارگران عنوان کرد: در چارچوب قانون و در راه خدمت به قشر خدوم کارگر با تمام توان تلاش می‌کنیم.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان با ابراز خشنودی از فضای تفاهم و تعامل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان و تشکل‌های کارگری به بیان برخی از مشکلات فراروی تشکل‌های کارگری پرداخت و خواستار فعال‌تر شدن بخش بازرسی‌ها در این حوزه شد.

علی‌اکبر رواقی ‌افزود: اشتغالزایی در کارخانه‌ها و شرکت‌های استان کرمان‌ می‌تواند با رونق بیشتری دنبال شود‌.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار ‌کرمان از فعالیت 101 شورای اسلامی کار در کارخانه‌ها و شرکت‌های استان خبر داد‌.

انتهای پیام/2446/س40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول