اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اعلام کرد

اعزام کارگران فنی ایران به خارج از کشور ‌/ آفریقا در اولویت است

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل گفت: اعزام کارگران فنی به خارج از کشور یکی از برنامه‌های وزارتخانه است که تاکنون از این طرح به خوبی استقبال شده است.

اعزام کارگران فنی ایران به خارج از کشور ‌/ آفریقا در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمدتقی حسینی عصر امروز در جلسه شورای رفاه استان لرستان در خرم‌آباد، گفت: ما باید به حماسه اقتصادی توجه ویژه‌ای داشته باشیم زیرا اگر به این امر مهم توجه نکنیم یقیناً ضرر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی ایران، موضوع مهارت و اشتغال یک امر کلیدی است،‌ افزود: اشتغال، مهارت و تامین اجتماعی در کشور ما مهم است که باید در این زمینه بیشتر تلاش شود.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل در ادامه به بحث ادغام وزارتخانه‌های کار و تعاون اشاره کرد و گفت: بعد از ادغام ظرفیت زیادی در زمینه‌های مختلف برای اعزام کارگران فنی به خارج از کشور به وجود آمده است.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز با کشور عراق و کردستان عراق در حال انتقال تجربیات فنی دو کشور‌ با یکدیگر هستیم که این می‌تواند زمینه مناسبی را برای کارگران فنی و ماهر ما هم در کشور و خارج از کشور به وجود بیاورد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل گفت: امروز بحث آموزش فنی و حرفه‌ای یک بحث مهم و تأثیرگزار است که همه مسئولان باید به این امر توجه داشته باشند.

حسینی افزود: اعزام کارگران فنی به خارج از کشور یکی از برنامه‌های وزارتخانه است که تاکنون از این طرح به خوبی استقبال شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دیگری در دستور کار قرار دارد، گفت: هنوز آمار مشخصی نداریم که چه تعداد کارگر فنی و غیرفنی در خارج از کشور مشغول به کار هستند ولی می‌توان گفت در حال حاضر در جنوب خلیج‌فارس یعنی کشورهایی نظیر قطر، امارات، عمان، کویت آمار کارگران فنی ما رو به گسترش است و این می‌تواند در بحث اشتغال کمک مهمی به کشور داشته باشد.

حسینی گفت: رایزنی کرده‌ایم که با برخی از کشورهای آفریقایی اعزام نیروی فنی داشته باشیم و تاکنون نیز کارهای مثبتی در این زمینه صورت گرفته است.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین‌الملل گفت: بخش اعظمی از نیروهای کاری ما در خارج از کشور به صورت سنتی مشغول به کار شده‌اند که این افراد خودشان شخصاً به این کشورها اعزام شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه ایران اسلامی از بنیانگذاران سازمان بین‌المللی کار است، گفت: افرادی که به صورت سنتی در خارج از کشور مشغول به کار هستند با همکاری وزارت امور خارجه و سایر ارگان‌های مربوطه تصمیم گرفته‌ایم که این افراد را زیرپوشش بیمه‌ای قرار دهیم که تاکنون این طرح با موفقیت انجام شده است.

حسینی گفت: ما برای استان‌هایی همچون استان لرستان، هرچه از دستمان بربیاید در زمینه‌های مختلف کمک می‌کنیم و امیدواریم که مشکل بیکاری این استان به زودی حل شود.

انتهای پیام/2304/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول