اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مدت 8 ماه

کارگران سد بزرگ کهیر کنارک در انتظار حقوق بسر می‌برند

کارگران سد بزرگ کهیر شهرستان کنارک که در مدت هشت ماه گذشته حقوقی از شرکت متصدی پیمانکاری این پروژه دریافت نکرده‌اند، تلاش دارند تا مشکلات خود را به مسئولان امر برسانند.

کارگران سد بزرگ کهیر کنارک در انتظار حقوق بسر می‌برند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، پروژه سد مخزنی کهیر که عملیات اجرایی آن با حضور رئیس جمهور در سال 90 آغاز شده مدتی است که به علت اعتراضات کارگران فعال در این پروژه با مشکلاتی مواجه شده است.

یکی از کارگران شاغل در این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کنارک علت اعتراضات را عدم پرداخت حقوق هشت‌ ماهه آنان از سوی شرکت «جهان کوثر» عنوان کرد و اظهار داشت: کارگران این پروژه با وجود فعالیت در سخت‌ترین شرایط و گرمای طاقت‌فرسای منطقه و همچنین با فعالیت در ساعات طولانی از کمترین حقوق برخوردار هستند.

زرآبادی افزود: این کارگران تنها به امید کسب حقوق و تامین مخارج زندگیشان در این پروژه فعالیت می‌کنند که به حداقل آن هم دست پیدا نمی‌کنند.

وی بیان داشت: سایر کارگران هم خواسته‌هایی در زمینه بهبود شرایط کاری خود دارند که مهم‌ترین آنها افزایش حقوق و مزایا و تدوین برنامه‌های منظم کاری است.

این کارگر با اشاره به اینکه تا کنون پنج بار سرپرست و مسئول این پروژه ملی عوض شده است گفت: متأسفانه هیچ‌کدام از سرپرستان پروژه نتوانسته‌اند مشکلات کارگران را حل کنند و تا کنون موارد متعدد نقض حقوق مادی و معنوی کارگران در این پروژه دیده شده است.

گفتنی است، سد مخزنی کهیر یک سد rcc بتنی کوبیده غلتکی است که در 110 کیلومتری شهرستان بندری کنارک و پنج کیلومتری روستای کهیر واقع بر روی رودخانه کهیر در حال ساخت است. آورده سالانه این سد 182 میلیون متر مکعب در سال خواهد بود و با ساخت آن، سالانه از هدر رفت میلیون‌ها متر مکعب آب، جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول