اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان جنوبی:

7300 امداد یار در کمیته امداد خراسان جنوبی جذب می‌شوند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه هم‌اکنون 2 هزار و 600 نفر با این نهاد همکاری افتخاری دارند، گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 7 هزار و 300 امدادیار جذب شوند.

7300 امداد یار در کمیته امداد خراسان جنوبی جذب می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید رضا حسینی، امروز در جمع خبرنگاران بیرجند اظهار داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید یک درصد از جمعیت استان به عنوان امداد یار با این نهاد همکاری افتخاری داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: هم‌اکنون 2 هزار و 600 نفر به صورت شناسنامه‌دار با کمیته امداد همکاری افتخاری دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه تعداد امدادیاران این نهاد باید به 7 هزار و 300 نفر افزایش یابد.

حسینی به مرکز شورای پژوهش و برنامه‌ریزی اشاره و اضافه کرد: در این شورا دستورالعمل‌ها بومی‌سازی و به مشکلات رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه توسعه اداری در کمیته امداد متوقف شود و به توسعه مردمی پرداخته شود، تصریح کرد: در این راستا طرح مسجد محوری در نظر گرفته شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی ادامه داد: در طرح مسجد محوری تمام کمک‌ها جمع‌آوری شده توسط خیران محل در بین محرومان همان محل توزیع می‌شود.

حسینی با بیان اینکه امسال در کشور پیش‌بینی شده که یک‌هزار و 500 مرکز نیکوکاری داشته باشیم، گفت: سهم استان 30 مرکز است که تاکنون ما 17 مرکز را پیشنهاد داده‌ایم.

این مسئول متذکر شد: باید در هر شهرستان حداقل یک مرکز نیکوکاری ایجاد شود.

وی از افتتاح 11 مرکز نیکوکاری در استان خبر داد و عنوان کرد: این مراکز همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) افتتاح می‌شود.     

حسینی با بیان اینکه بیشتر این مراکز باید در مساجد راه‌اندازی شوند، متذکر شد: در گام نخست تلاش می‌شود 10 درصد از برنامه‌های حمایتی و 30 درصد از برنامه‌های مشارکتی به این مراکز واگذار شود و تا پایان سال 93 باید 70 درصد این برنامه‌ها به مراکز نیکوکاری واگذار شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی اذعان داشت: کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی در راستای جمع‌آوری کمک‌های مردمی از طریق طرح‌های مختلف مددجویان را حمایت می‌کند.

انتهای پیام/69013/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول