اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی شعار «هر شهروند یک درخت یا درختچه زینتی» محقق می‌شود

کاشت 500 هزار اصله درخت به تعداد شهروندان اردبیل

شهردار اردبیل گفت: امسال در تلاش هستیم تا شعار «هر شهروند یک درخت یا درختچه زینتی» به تعداد شهروندان اردبیلی حدود 500 هزار اصله درخت را در اردبیل محقق کنیم.

کاشت 500 هزار اصله درخت به تعداد شهروندان اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صدیف بدری صبح امروز در جریان بازدید از مرکز تولید و پرورش گل و گیاه شهرداری اردبیل اظهار داشت:‌ در مقوله فضای سبز و توسعه و کشت نهال و گونه‌های گیاهی شهرداری اردبیل در دو سال اخیر اقدامات خوبی انجام داده به‌طوری‌ که اغلب تولیدات مرکز پرورش گل و گیاه شهرداری اردبیل در پارک‌ها و فضاهای سبز مورد استفاده قرار گرفته است.

وی از افزایش تولیدات و توسعه فضای سبز و کاشت گل و گیاه و درختچه‌های زینتی متناسب با اقلیم اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: نسبت به سال گذشته، امسال تولیدات این مرکز 30 درصد افزایش یافته و بر تنوع تولیدات نیز افزوده شده است.

شهردار اردبیل یادآور شد: در حال حاضر توسعه فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است که در این زمینه 20 هکتار توسعه در سال جاری مدنظر است.

بدری گفت: بزرگترین بوستان واقع در تپه میر‌اشرف به مساحت 18 هزار متر‌مربع و بوستان شهرک پرستار به مساحت 20 هزار متر‌مربع تاکنون به بهره‌برداری رسیده و در ماه‌های آینده شاهد افتتاح بوستان تپه تاریخی سر‌بند به مساحت 35 هزار متر‌مربع خواهیم بود.

این مسئول عنوان کرد: در کنار این امر توسعه فضای سبز در کمر‌بندی دوم اردبیل تا میدان بسیج در دستور کار قرار گرفته است به‌طوری که‌ گونه‌های متعدد گل و گیاه متناسب با اقلیم اردبیل در این فضا کشت شده و عمل‌آوری می‌شود.

شهردار اردبیل از افزایش تولیدات گیاهان پوششی و تولید و کاشت درختچه‌های زینتی در این مرکز خبر داد و بیان داشت: ما امسال مصمم هستیم تا شعار «هر شهروند یک درخت یا درختچه زینتی» را محقق کنیم که بر همین اساس به تعداد جمعیت اردبیل حدود 500 هزار نفر 500 هزار اصله درخت نیز کاشته می‌شود.

بدری اظهار‌ امیدواری کرد تا زمانی که فصل کاری اجازه می‌دهد و آب و هوا متناسب با شرایط کشت و تولید است این فعالیت‌ها ادامه پیدا کند تا عموم شهروندان بتوانند از مزایای آن استفاده کنند.

وی افزود: ما تمام سعی و همت‌مان را به کار گرفته‌ایم تا توسعه فضای سبز و کاشت درختان، درختچه‌ها، گل‌ها و گیاهان زینتی متناسب با مناطق مختلف شهر اردبیل تدارک دیده شود تا یک توزیع مناسب را در مناطق مختلف اردبیل اعم از هسته مرکزی شهر و اطراف آن شاهد باشیم.

تولید آسفالت از مرز 100 هزار تن گذشت

شهردار اردبیل در حاشیه این بازدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تولید آسفالت از مرز 100 هزار تن گذشته که نسبت به سال گذشته 10 هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

بدری از فعال بودن 20 اکیپ آسفالت‌ریزی، جدول‌گذاری، سنگ‌فرش و همچنین احداث کانال‌های سنگی از ابتدای امسال خبر داد و تصریح کرد: ما همه این اکیپ‌ها را فعال کردیم تا از فصل کاری بهترین بهره‌برداری و استفاده را بکنیم.

وی گفت: ارتقای کیفیت یک کار به طراحی فنی، نظارت در اجرا، تخصص و وجدان کاری پیمانکاران و استاد‌کاران بستگی دارد که در این زمینه تمام سعی‌مان را به کار گرفتیم تا از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنیم تا کار انجام شده به شکل مناسب و شایسته صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شهردار اردبیل همچنین از افزایش سه دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری خبر داد و تاکید کرد: در دو سال اخیر با اضافه شدن این سه دستگاه در مجموع شهرداری اردبیل موفق شده است 27 دستگاه اتوبوس را به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اردبیل اضافه کند.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول