اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان:

تبدیل شیرابه زباله به خشک در دستور کار تمام شهرداری‌های اصفهان

مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان گفت: فرایند تبدیل شیرابه زباله به فرایند خشک در دستور کار تمامی شهرداری‌های استان قرار گرفته است.

تبدیل شیرابه زباله به خشک در دستور کار تمام شهرداری‌های اصفهان

محسن سعیدبخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه در تمامی شهرهای استان اصفهان زباله‌ها بدون استثنا جمع‌آوری می‌شود، اظهار کرد: درصدد هستیم که در تمامی شهرستان‌های استان فرآیند تبدیل شیرابه به فرایند خشک را اجرایی کنیم.

وی افزود: اکنون علاوه بر اینکه در خود شهر اصفهان این امر اجرا می‌شود در برخی از شهرستان‌ها همچون خمینی‌شهر، برخوار و شاهین‌شهر به صورت مشترک در یک محل انجام می‌شود.

مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان تصریح کرد: در این راستا آموزش تبدیل زباله از مبدا برای عموم مردم در حال انجام است و نیز انتقال و تبدیل زباله‌ها به پودر در دستور کار تمامی شهرداری‌های اصفهان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین تبدیل پساب و بازیافت به شهرداری‌ها و نیز آموزش فرهنگی برای مردم در نظر گرفته شده است.

سعیدبخش با اشاره به اینکه در برخی از شهرستان‌ها بازیافت زباله به صورت مشترک انجام می‌شود، گفت: در تیران و کرون و نجف‌آباد مشترک، 9 شهر لنجان مشترک، خوانسار و گلپایگان مشترک و شهر مبارکه هم با شرکتی در این مورد به توافق رسیده است.

وی گفت: در تمام شهرها بدون استثنا زباله‌ها جمع می‌شود و بیش از 60 درصد زباله‌ها به شرکت‌های بازیافت انتقال داده می‌شود و بقیه با کنترل محیط زیست به صورت دفنی انجام می‌شود.

مدیرکل امور شهری استانداری اصفهان با اشاره به اینکه با محدودیت بودجه‌ای در مورد تبدیل زباله به بازیافت مواجه هستیم، افزود: امید داریم با تامین اعتبار، زباله در تمامی شهرها و به صورت بهداشتی بازیافت شود.

وی در مورد بازیافت زباله در شهر اصفهان گفت: سایت شهر اصفهان بسیار ظرفیت بالایی دارد چنانکه از مبارکه، زیبا شهر و درچه زباله‌ها به این مکان منتقل می‌شود.

سعیدبخش یکی از مشکلات را، تامین زمین برای محوطه بازیافت زباله‌ها در برخی از شهرستان‌ها عنوان کرد و افزود: برخی از شهرستان‌ها مکان مناسبی در شعاع مورد نظر ندارند.

وی اضافه کرد: پیش از این دستگاه‌های تبدیل زباله به بازیافت از کشورهای خارجی همچون دانمارک خریداری می‌شد، اما اکنون این دستگاه توسط تولید داخلی با کیفیت خوب و قیمت مناسب عرضه می‌شود.

انتهای پیام/63012/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول