اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست تعیین تکلیف اراضی پارک جنگلی یاسوج عنوان شد

قصور در حفاظت از پارک جنگلی یاسوج پذیرفتنی نیست/شهرداری مسئول حفاظت از پارک جنگلی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دقت، ظرافت و قاطعیت در حراست و حفاظت از پارک جنگلی یاسوج و بهینه سازی استفاده از آن را راهی برای حفظ این فرصت گردشگری برای آیندگان دانست.

قصور در حفاظت از پارک جنگلی یاسوج پذیرفتنی نیست/شهرداری مسئول حفاظت از پارک جنگلی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج سید حسین صابری صبح امروز در نشست تعیین تکلیف اراضی تصرف شده پارک جنگلی یاسوج اظهار داشت: به طور جد تصمیمات حفظ عرصه پارک جنگلی یاسوج با قاطعیت است.

استاندار در جمع‌بندی این نشست، شهرداری را مسئول حفاظت و نگهداری از پارک جنگلی دانست و گفت:  از این به بعد مسئول شهرداری است و هیچ گونه قصور و کوتاهی در حفاظت از عرصه پارک، پذیرفتنی نیست.

صابری در ادامه افزود: طرح مصوب گردشگری و نقشه تحویل اراضی این پارک به قوت خود باقی است و هرگونه تغییرات احتمالی در بهره‌برداری باید به تصویب کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری و تأییدیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برسد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت تعهد و مسئولیت پذیری مدیران در حفاظت از بیت‌المال تأکید کرد و گفت: مسئولیت کنترل، نظارت، ساماندهی اسناد مالکیت زمین‌های واگذار شده به افراد حقیقی و حقوقی مطابق بر ماده 10 قانون زمین شهری واقع شده در بافت مسکونی جنب معبر خاکی به عهده سازمان مسکن و شهرسازی استان است.

وی افزود: سازمان مسکن و شهرسازی جهت انجام بررسی‌های لازم در خصوص وضعیت قانونی بودن واگذاری‌ها و ارائه ریز آن و هم‌چنین اقدامات انجام شده یک هفته زمان نیاز دارد.

 صابری با بیان اینکه مستندسازی اموال دولتی از زمان ورود من به استان مورد تأکید بوده و اقدامی در راستای حفاظت از بیت‌المال است، گفت: طی دو هفته آینده می‌بایست نسبت به اخذ سند تمامی ساختمان‌های اداری بنا اقدام و اسناد آن به  کمیسیون مستندسازی اموال دولتی تحویل داده شود.

استاندار همچنین به اراضی تصرفی توسط اداره‌کل محیط زیست با هدف احداث بانک ژن اشاره کرد و افزود: این اداره اراضی تصرفی مازاد بر قرارداد و صورت جلسات را با حفظ امنیت ساختمان بانک ژن از سه ضلع ساختمان، ظرف یک هفته آینده آزاد کند.

صابری با بیان این‌که درآمد شهرداری از حفاظت و حراست پارک جنگلی رضایت مردم است که بالاترین درآمد بوده بر ضرورت تعیین مساحت واقعی این پارک و سند سازی آن تأکید کرد.

انتهای پیام/82015/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول