اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس تاکید کرد

سلامت اداری با توسعه شهرداری الکترونیک

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس گفت: باید با توسعه شهرداری الکترونیک و شفاف کردن فرآیندها، موجب سلامت اداری و افزایش بهره‌وری در آن‌ها شویم.

سلامت اداری با توسعه شهرداری الکترونیک

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، مهندس محسن اردکانی در همایش شهرداران و دهیاران این استان، با بیان این که حق طبیعی مردم مشارکت در اداره محل زندگی خویش است، اظهار داشت: به برکت نظام اسلامی شوراهای اسلامی شکل گرفته است و این شوراها با انتخاب شهردار و دهیار در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به این که به مدد طلبیدن مردم، نقطه محوری فعالیت‌های شوراها است، خاطرنشان کرد: شوراها با انتخاب شهردار و دهیار به تنهایی نمی‌توانند مسائل را اداره کنند و باید مردم را به کمک بخواهند تا بتوانند مشکلات خود را بر طرف کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس تنوع فعالیت‌ها در شهرداری و دهیاری‌ها را زمینه‌ساز بروز خلاقیت‌های فراوان عنوان کرد و افزود: روش‌های سنتی برای اداره سازمان‌ها ناکارآمد است و باید با روش‌های پیشرفته و نوین بتوانیم هم‌افزایی و ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم.

اردکانی با بیان این که اعضای شوراها از متن مردم برآمده‌اند و باید شناخت خوبی از ظرفیت‌های شهر و روستای خود داشته باشند گفت: در شهرها و روستاها زمینه‌های توسعه بسیاری وجود دارد که شهرداران و دهیاران باید آن‌ها را شناسایی کرده و موانع شکوفایی را برطرف کنند.

این مقام مسئول تلاش برای کسب درآمدهای پایدار برای دهیاری و شهرداری را از جمله وظایف شوراها برشمرد و با بیان این که شورا و شهرداری متولی تولید درآمد و هزینه آن هستند افزود: مدیریت هزینه‌ها تاثیر فراوانی در پیشرفت سازمان دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس مدیریت خوب نیروی انسانی را یکی از عوامل مهم موفقیت در مدیریت سازمان‌ها دانست و ادامه داد: مردم نگران برخی نابهنجاری‌ها در شهرداری‌ها و مراکز اداری هستند و باید با توسعه شهرداری الکترونیک و شفاف کردن فرآیندها، موجب سلامت اداری و افزایش بهره‌وری در سازمان شویم.

اردکانی همچنین با تاکید بر این که شوراهای جدید باید چشم‌انداز و برنامه راهبردی داشته باشند و اهداف کلان را برای خود تعریف کنند، ابراز داشت: شوراها باید اهداف کلان را در قالب برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت طراحی کنند و در برنامه‌های عملیاتی به مردم عرضه کرده و بتوانند در موقعیت‌های مناسب به جامعه گزارش دهند.

وی خاطرنشان کرد: در قانون ظرفیت‌های خوبی برای درآمدهای شهرداری‌ها پیش‌بینی شده است که باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول