اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حقوقی شهرداری تبریز:

مالکیت ساختمان قدیمی انجمن شهر متعلق به شهرداری است

مدیر حقوقی شهرداری تبریز گفت: مالکیت اصلی و قانونی ساختمان موسوم به موزه کاریکاتور آذربایجان متعلق به شهرداری است و این مجموعه از مدت‌ها قبل خواستار اعاده این ساختمان به شهرداری بوده است.

مالکیت ساختمان قدیمی انجمن شهر متعلق به شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، امیرحسین مسگری در واکنش به انتشار گزارشی در این خصوص در رسانه‌های محلی با تأکید بر اینکه از زمان بهره‌برداری ساختمان جدید کتابخانه مرکزی تبریز در چهارراه لاله، شهرداری خواستار اعاده این ساختمان بوده، افزود: متأسفانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با وجود مکاتبات متعدد و جلسات مکرر از تحویل و عودت آن امتناع کرده که بر همین اساس شهرداری تبریز نیز در راستای حفظ و حراست از اموال و دارایی‌های خویش و به منظور اثبات حسن نیت خود با ارسال اظهارنامه قانونی خواستار تحویل و عودت ساختمان مذکور شده و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بار دیگر با ارسال پاسخی غیرمنطقی مدعی واگذاری قطعی ساختمان به آن اداره از سوی شهرداری تبریز شده است در حالیکه چنین ادعایی صحت ندارد.

مدیر حقوقی شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه ساختمان سابق کتابخانه ملی تبریز که هم‌اکنون به عنوان موزه کاریکاتور مورد استفاده قرار می‌گیرد، صرفاً برای استفاده در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفته بود و این واگذاری موقت نمی‌تواند برای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان ایجاد مالکیت کند، خاطرنشان کرد: در تمام اسناد، مدارک و صورتجلسات موجود بر موضوع واگذاری ساختمان صرفاً برای استفاده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید و تصریح شده و درخواست اعاده ملک از حقوق مسلم شهرداری است.

مسگری تصریح کرد: شهرداری تبریز برابر حقوق قانونی خود با تنظیم دادخواستی دال بر خلع‌ید و اجرت‌المثل ایام تصرف از سال 78 تاکنون مبادرت به طرح دعوی در این خصوص کرده که متعاقب این امر دادگستری استان نیز با ارجاع پرونده به استانداری خواستار بررسی موضوع شده است.

مدیرحقوقی شهرداری تبریز افزود: با وجود احراز و اثبات مالکیت شهرداری بر این ساختمان با صلاحدید مقامات و مسئولان استانی و شهری در سال 1363، ساختمان مذکور به منظور حفظ و صیانت از کتب قدیمی برای استفاده در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت.

وی افزود: با این حال شهرداری تبریز که متولی بخش عمده‌ای از امور و مطالبات فرهنگی شهر به شمار می‌رود با هدف عمل به رسالت خطیر فرهنگی خود و نیز ایجاد محلی مناسب برای کتابخانه مرکزی تبریز اقدام به تملک بخشی از اراضی موسوم به پارک و باغات لاله و تحویل رایگان آن به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای احداث کتابخانه‌ای مجهزتر کرد.

مسگری گفت: تا این اداره پس از احداث و تکمیل آن نسبت به عودت ساختمان موجود در محدوده باغ گلستان کند که این امر با وجود افتتاح مجموعه کتابخانه مرکزی تبریز و گذشت سالیان متمادی از راه‌اندازی آن، تاکنون محقق نشده است.

وی تاکید کرد: جای تأسف اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بدون اطلاع و اذن شهرداری به عنوان مالک اصلی ساختمان، مبادرت به تغییر کاربری و تبدیل آن به موزه کاریکاتور کرده است.

مسگری افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در شرایطی ادعای هزینه در محل مذکور را دارد که شهرداری تبریز ده‌ها برابر هزینه‌های مورد ادعای این اداره کل را در زمان تملک و واگذاری اراضی کتابخانه مرکزی تبریز متحمل شده و علاوه بر آن به عنوان متولی اصلی فعالیت‌ها و امورات فرهنگی هنری شهر، عهده‌دار اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی هنری در طول سال است و فلسفه وجودی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز نیز همین موضوع است.

مدیرحقوقی شهرداری تبریز در ادامه با تأکید بر اینکه کلیه مستندات و مدارک لازم در این خصوص موجود و قابل ارائه است، افزود: ساختمان قدیمی کتابخانه ملی تبریز که در گذشته‌های دور ساختمان انجمن شهر نیز بوده در حال حاضر از سوی شهرداری و به منظور تحویل به شورای اسلامی شهر مورد نیاز شهرداری است و بر همین اساس نیز تقاضای اعاده این ساختمان به مالک اصلی مطرح شده و این درخواست و پیگیری‌های حقوقی آن حق شهرداری تبریز است.

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول