اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

ایجاد 41 هزار اشتغال در گیلان

استاندار گیلان از ایجاد 41 هزار اشتغال به غیر از بخش مسکن در سال 92 در این استان خبر داد.

ایجاد 41 هزار اشتغال در گیلان

کیهان هاشم‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تحقق 14.5 درصدی ایجاد اشتغال در سه ماه نخست امسال در گیلان اظهار کرد: بیش از یک‌میلیارد تومان به منظور ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف به استانداری ابلاغ شده است اما بانک‌ها هنوز این ابلاغیه را دریافت نکردند.

وی از جذب یک‌هزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات توسط بنگاه‌های زودبازده در گیلان خبر داد و افزود: مبلغ یک‌‌هزار و 500 میلیارد تومان تعهد بانک‌ها بوده و 100 میلیارد تومان هنوز جذب نشده است.

هاشم‌نیا با بیان اینکه باقیمانده تسهیلات مذکور به مشاغل خانگی، خوداشتغالی و کسب و کار خرد پرداخت می‌شود، تصریح کرد: وثیقه بیشترین مشکل پرداخت نشدن تسهیلات به افراد است.

استاندار گیلان دستگاه‌های اجرایی را واسطه بین بانک‌ها و متقاضیان تسهیلات عنوان کرد و گفت: بدون وجود وثیقه در پرداخت تسهیلات وقفه ایجاد می‌شود.

وی با تاکید براینکه تمام طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به کشاورزی و صنایع تبدیلی با اولویت رسیدگی می‌شود، بیان کرد: طرح‌های کشاورزی در اولویت تصویب هستند و به این طرح‌ها تسهیلات پرداخت می‌شود.

*احداث کارخانه ذوب‌آهن جدید در گیلان

هاشم‌نیا در ادامه از احداث کارخانه ذوب‌آهن جدید با 91 میلیون یورو تسهیلات ارزی در گیلان خبر داد و یادآور شد: کارخانه تبدیل کاه به ظروف یک‌بار مصرف و کاغذ با 11 میلیون یورو تسهیلات ارزی در صومعه‌سرا در حال پیگیری است.

استاندار گیلان همچنین با اشاره به ایجاد 41 هزار اشتغال در سال 92 در استان، خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال مذکور به غیر از بخش مسکن است.

انتهای پیام/84001/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول