اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

اشتغال بدون مهارت پایدار نیست

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: اشتغال بدون توجه و تأکید بر مهارت‌آموزی پایدار نخواهد بود و ثمره و نتیجه مطلوبی نیز به همراه نخواهد داشت.

اشتغال بدون مهارت پایدار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کلام‌الله صفری عصر امروز در جریان برگزاری مرحله دوم مسابقات و آزمون‌های مهارتی استان برای راهیابی به مرحله کشوری در اردبیل اظهار داشت: امروز در بسیاری از کشورها بساط اشتغال اداری و نظام بروکراسی برچیده شده و به جای آن اشتغال بیشتر بر پایه مهارت‌آموزی و یاد گرفتن حرفه‌های پرسود و ثمر است.

وی با بیان اینکه امروز در اکثر مراکز علمی، دانشگاهی و حتی دانش‌آموزی رشته‌های مهارتی و حضور در کارگاه‌ها و انجام برنامه‌های مهارتی به شکل عملیاتی جای درس‌های تئوری و برنامه‌های آموزشی حفظ کردنی را گرفته است، تصریح کرد: آنچه که در این زمینه باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد، بحث تقویت آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است که قطعاً به پایداری اشتغال کمک می‌کند.

صفری خاطرنشان کرد: برای سنجش توانمندی نیروها به ویژه نیروهای کارگری و انجام برنامه‌های اولویت‌دار توسعه‌ای آزمون‌های ملی مهارت در حال برگزاری است که به صورت منطقه‌ای، استانی، کشوری و جهانی این آزمون‌ها برگزار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: هفت هزار نفر در دومین مرحله از آزمون هماهنگ کشوری مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل رقابت می‌کنند.

وی به رشته‌های متعدد رقابتی داوطلبان اشاره کرد و ادامه داد: این رشته‌ها شامل آی.سی.دی.ال درجه یک و دو،‌ آشپزی، برق‌کاری ساختمان، برق‌کاری صنعتی، تراشکاری، تعمیرکار اتومبیل‌های سواری، تعمیرکار برق، تعمیرکار لوازم خانگی برقی در سطح درجه دو، نازک‌ دوزی زنانه، جوشکاری و دروگری در سطح درجه دو است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‌ای استان یادآور شد:‌ علاقمندان در این رشته‌ها باهم رقابت می‌کنند؛ همچنین مسابقات در حرفه‌های دریل‌کار، اره‌کار، قالیباف، لوله‌کش و نصاب دستگاه‌های حرارتی و نصاب وسایل بهداشتی در سطح درجه دو، لوله‌کشی گاز خانگی و تجاری، کابینت‌سازی چوبی، برنامه‌ریزی امور خانواده در مراکز فنی و حرفه‌ای استان انجام می‌شود.

صفری با اعلام اینکه حدود نیمی از شرکت‌کنندگان را مردان و مابقی را زنان تشکیل می‌دهند، اذعان داشت: به نظر می‌رسد حضور در این رقابت‌ها و بروز و ظهور استعدادهای جوانان و نوجوانان می‌تواند زمینه موفقیت ما را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی رقم بزند.

وی ابراز داشت:‌ اگر امروز در مراکز علمی، دانشگاهی و محیط‌های دانش‌آموزی ما گرایش به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای بیش از هر زمان دیگر مشاهده می‌شود به دلیل کسب جایگاه ارزشمند مهارت‌آموزی و فنی و حرفه‌ای است که بیش از هر زمان دیگر توانمندی‌ها در این حوزه گسترش و توسعه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/62004/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول