اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد واحد همدان:

اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اولویت دولت باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: توجه به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اولویت کاری دولت یازدهم باشد.

اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اولویت دولت باشد

علیرضا رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه اولویت مهم رئیس جمهور منتخب در حوزه داخلی بحث اقتصادی باشد، افزود: طرح تحول اقتصادی کشور بر هفت پایه استوار است که از این هفت پایه تنها هدفمندی یارانه‌ها عملیاتی شده است.

وی اذعان داشت: در این میان نظام مالیاتی، نظام بانکی و نظام گمرکی عملی نشده تا این طرح تحول اقتصادی کمکی در تقویت اقتصاد کشور کند که دولت یازدهم باید این را مد نظر داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در عرصه سیاست خارجی، پرونده هسته‌ای ایران را یکی از مهمترین مباحث جمهوری اسلامی عنوان کرد و اظهار کرد: برخی از قدرت‌ها در این خصوص با اعمال فشار می‌خواهند مانع از فعالیت‌های صلح‌آمیز جمهوری اسلامی شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به منویات رهبری در این موقعیت باید در برابر فشارها، ایستادگی کرد اما در کنار آن نیاز به وجود سیاست معتدلی نیز هست تا بتوانیم اهداف خود را پیگیری کنیم.

*پیشرفت در گرو توسعه فرهنگی محقق می‌شود

رضایی در ادامه سخنانش به اولویت‌های فرهنگی دولت یازدهم نیز اشاره کرد و افزود: در بحث فرهنگی نیز با توجه به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود، به حق مباحث فرهنگی برای ما در اولویت است که در عرصه بین‌المللی می‌توانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی یادآور شد: در مباحث فرهنگی حوزه‌های مختلف نیز مشکلاتی هست که باید ریشه‌ای حل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با اشاره به اینکه اندیشمندان بر آنند که توسعه بیش از آنکه یک موضوع اقتصادی باشد، ریشه فرهنگی دارد، افزود: ما باید در مراکز مختلف از جمله آموزش و پرورش و آموزش عالی بیشتر تدبیر داشته باشیم تا بتوانیم طبق منویات رهبری حرکت کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های بخش حوزه دانشگاه‌ها و آموزش عالی نیز توجه به اشتغال و ایجاد بازار کار دانشجویان را مهم برشمرد و بیان داشت: در حال حاضر دانشجویان زیادی در کشور در حال تحصیل هستند که اگر بازار کاری برای اینها نداشته باشیم، انگیزه تحصیل آنها از بین خواهد رفت.

رضایی با بیان اینکه ایجاد اشتغال نباید الزاماً استخدام دولت باشد، اظهار کرد: باید در دانشگاه‌ها دانشجویان توانمند را تربیت کنیم تا ضمن توانایی در خوداشتغالی افراد خداباور و خودباوری باشند.

وی در پایان سخنانش اضافه کرد: اگر اشتغال مد نظر جوانان محقق نشود، انگیزه‌ها از بین می‌رود و انگیزه که از بین برود هر چه که شعار کیفی‌سازی بدهیم، بعید است که به جایی برسیم.

انتهای پیام/89003/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول