اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف اشتغال بومیان منطقه صورت گرفت

آغاز دوره‌های مهارت‌آموزی متصل به اشتغال در زرآباد

مدیر کمیته امداد کنارک گفت: به منظور اشتغالزایی افراد بومی، دوره‌های مهارت‌آموزی متصل به اشتغال در منطقه زرآباد آغاز شد.

آغاز دوره‌های مهارت‌آموزی متصل به اشتغال در زرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرآباد، علی شهرکی ظهر امروز در حاشیه برگزاری نخستین دوره کلاس‌های آرایشگری مردانه و خبازی در زرآباد اظهار داشت: این دوره از کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای با توجه به نیاز منطقه با همکاری بخشداری، فنی و حرفه‌ای و کمیته امداد و شهرداری در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی مختص مددجویان و غیر مددجویان منطقه است.

مدیر کمیته امداد کنارک ادامه داد: این کلاس‌های آموزشی به منظور اشتغالزایی در منطقه برگزار شده است با توجه به اینکه اتباع بیگانه به ویژه پاکستانی‌ها، توانسته‌اند شغل‌های آرایشگری مردانه را در شهر زرآباد تصاحب کنند و جلوی اشتغال افراد بومی را بگیرند.

شهرکی اضافه کرد: با برگزاری دوره‌های آموزشی آرایشگری مردانه در این منطقه، مشکل اشتغال افراد بومی بر طرف می‌شود و خود ساکنان بومی زرآباد به این نوع از شغل‌ها ورود می‌یابند.

این مسئول بیان داشت: این دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای برای نخستین بار است که در این منطقه برگزار می‌شود و افراد بومی می‌توانند مهارت‌آموزی ‌کنند.

مدیر کمیته امداد کنارک گفت: همچنین یک دوره آموزش خبازی و شاطری در قالب طرح‌های تجمیعی در منطقه زرآباد در روستاهای پر جمعیت و از خود شهر زرآباد با حضور مدرس استانی برگزار می‌شود.

شهرکی اضافه کرد: در این دوره آموزشی حدود 40 نفر شرکت خواهند کرد به طوری که از هر روستای پر جمعیت منطقه، دو نفر می‌توانند از آموزش‌های ارائه شده در این کلاس‌ها بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: با برگزاری این دوره آموزشی، مشکلات موجود در زمینه نانوایی‌های منطقه برطرف خواهد شد چراکه پخت نان در این منطقه به صورت سنتی بوده و نان از کیفیت پایینی برخوردار است.

مدیر کمیته امداد کنارک افزود: مهارت‌آموزان پس از گذراندن این دوره‌های آموزشی و اخذ گواهینامه مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای می‌توانند از تسهیلات وام اشتغالزایی بدون بهره از سقف 50 تا 100 میلیون ریال کمیته امداد بهره‌مند شوند و در زمینه پرداخت این قبیل تسهیلات هیچ محدودیتی در زمینه ایجاد اشتغال وجود ندارد.

این مسئول به طرح پرورش بلدرچین در شهرستان کنارک اشاره کرد و اذعان داشت: طرح پرورش بلدرچین برای نخستین بار توسط مجریان کمیته امداد کنارک صورت پذیرفته که برای بار نخست با استقبال چشمگیر متقاضیان روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/75002/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول