اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بیجار در مجلس

زیرساخت مشکلات اشتغال و اقتصاد بحث فرهنگی است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت و پایه و اساس مشکلات اقتصادی، اشتغال و بیکاری در بحث فرهنگی است.

زیرساخت مشکلات اشتغال و اقتصاد بحث فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، سیدمحمد بیاتیان پیش از ظهر امروز در پنجمین همایش منطقه‌ای شعر انتظار که با حضور هشت استان غربی در آمفی تئاتر امیرنظام گروسی برگزار شد اظهار کرد: فرهنگ انتظار نوعی روحیه ظلم‌ستیزی را در فرد احیا می‌کند. کسی که در انتظار حکومت جهانی است بدون شک زندگی فعلی خود را در همان راستا تنظیم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مقوله انتظار یک فرهنگ است که می‌توان با ابزار هنر به خوبی آن را تبیین کرد و در جامعه تعمیق داد تصریح کرد: در مقابل عرفان‌های کاذب و تفکرات شیطانی که امروز دشمن دنبال آن است با ماهواره‌ها و سایت‌های اینترنتی و تمام ابزار نرمی که در اختیار دارد اقشار و آحاد مختلف مردم خصوصا جوانان را مورد هدف قرار دهد آنچه می‌تواند در مقابل این عرفان‌های کاذب و شیطان‌پرستی و نحله‌های مختلف آن مقابله و ما را واکسینه کند کما اینکه تا کنون واکسینه کرده بحث فرهنگ انتظار و مهدویت است.

بیاتیان خاطرنشان کرد: امروز گفتمان و شعر انتظار، گفتمان همه کسانی است که به دنبال عدالت در جهان هستند.

نماینده مردم بیجار، بابارشانی و حسن آباد در مجلس با تأکید بر فرهنگ انتظار افزود: فرهنگ انتظار مفهومى است با اصالت و سازنده و از عالى‌ترین فرهنگ‌هاست که مى‌تواند جامعه اسلامى را در راه پیشرفت و تکامل جلو ببرد و به کلیه تلاش‌ها ارزشی الهی ببخشد.

وی با بیان اینکه به طور قطع هنرمندان و شاعران می‌توانند با خلق آثار هنری فاخر در تعمیق باورهای دینی در جامعه تلاش و نقش بسزایی داشته باشند گفت: فرهنگ انتظار و مهدویت از ارکان اصلی فرهنگ در جامعه اسلامی است.

بیاتیان با اشاره به اهمیت والای بحث فرهنگی در ایران اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه می‌تواند ساختار جامعه را شکل دهد بحث فرهنگی است که متأسفانه که بعد از دوران دفاع مقدس چه در دولت اصلاحات چه در دولت سازندگی مورد غفلت قرار گرفت.

وی بیان کرد: ما سعی کرده‌ایم ادای جوامع پیشرفته را در بیاوریم شکل و زندگیمان را عوض کرده و سنت‌ها را از دست دهیم که تا حدودی این شبیخون فرهنگی به تعبیر مقام معظم رهبری ناتوی فرهنگی بر بخش‌هایی از نظام‌های تصمیم گیرنده و نظام‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مدارس رسوخ پیدا کرده است و جای بسی تفکر دارد.

نماینده مردم بیجار با بیان اینکه ما در آموزش و ترویج بحث فرهنگی در جامعه کم کاری و کوتاهی کرده‌ایم اظهار کرد: امروز زیرساخت و پایه و اساس مشکلات ناشی از اشتغال و بیکاری بحث فرهنگی است و ما در بحث فرهنگ کم کاری کرد‌ه‌ایم.

وی اضافه کرد: بودجه‌های اختصاصی در زمینه فرهنگ نیز صرفا برای بالا برده ارائه بیلان کاری و رضایت مقام مافوق و بالا بردن آمارها است.

وی با اشاره به نامگذاری استان کردستان به استان فرهنگی از جانب مقام معظم رهبری گفت: کردستان به عنوان استان فرهنگی و سرزمین مجاهدت‌های خاموش نیاز به گسترش بیش از بیش بحث فرهنگی خصوصا بحث انتظار و مهدویت دارد.

و ی در ادامه با بیان این مطلب که پایگاه و جایگاه فرهنگ انتظار و مهدویت جایی مثل شهرستان بیجار است خاطرنشان کرد: امید است اینگونه همایش‌ها و نشست‌ها در شهرها و روستاها و خصوصا در دانشگاه‌ها و مدارس ما که جای آن خالی است تعمیم و گسترش پیدا کند.

وی در پایان اظهار کرد: ما باید ادامه دهنده فرهنگی که از دوران دفاع مقدس برای ما به ارمغان آورد شده است باشیم و در ترویج و گسترش بحث فرهنگی از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم زیرا فرهنگ کار یک روزه نیست و نیاز به زمان بیشتری دارد.

انتهای پیام/79015/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول