اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

قیام امام حسین(ع) اسلام فراموش‎شده را زنده کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: شرایطی قبل از قیام عاشورا وجود داشت که اسلام به فراموشی سپرده شود، اما قیام امام حسین(ع) همه چیز را برگرداند.

قیام امام حسین(ع) اسلام فراموش‎شده را زنده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد شامگاه چهارشنبه در مراسم یادواره شهدا گرگان اظهار داشت: در سال 61 هجری وقتی امام حسین(ع) قیام کرد و به آن وضع کشته شد، عده‎ای از روشنفکران و صاحب‎نظران گفتند امام اشتباه کرد که این مسیر را انتخاب کرد، اگر امام کشته نمی‎شد می‎توانست برای جامعه بیشتر منفعت داشته باشد، اما باید گفت امام در مقطعی قیام کرد که لازم است اوضاع قبل آن را بیشتر بشناسیم.

وی تصریح کرد: از زمان شهادت علی(ع) تا سال 61 هجری نکاتی وجود دارد که می‎تواند ما را در فلسفه قیام امام حسین(ع) روشن کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت:‌ نکته اول اینکه طی این مدت به علت فشار دستگاه جور احادیث و روایات بسیار کمی از امام حسن(ع) و امام حسین(ع) نقل شده که مکتوب نشده و به شیعیان نرسیده است.

ولی‎ن‍‍ژاد خاطرنشان کرد: امامی که سال‎ها در میان مردم زندگی کرد، کم‌تر از 10 حدیث از ایشان روایت شد و نکته دوم اینکه طی این مدت اسلام چند شهید داد، چند شهادت‎نامه نوشته شد، چند نفر آمدند با خونشان بیعت کنند، چند نفر داریم که غسل شهادت کرده باشند و شربت شهادت را نوشیده باشد.

وی ادامه داد: نکته سوم در این مقطع زمانی چند خانواده حتی در مدینه سراغ داریم که اسم فرزندان خود را فاطمه، حسن(ع) یا حسین(ع) بگذارند مگر همین مردم در کنار پیامبر و علی(ع) نبودند و نوع رفتار پیامبر(ص) را با اهل بیت ندیدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان افزود: نکته چهارم علامه امین در کتاب الغدیر گفته است 70 هزار تریبون و منبر برای سبّ علی و لعن ایشان توسط دستگاه غاصب به کار گرفته شد، طوری که در نماز جمعه لعن علی(ع) واجب و جزئی از خطبه‎ها بود.

ولی‎نژاد تصریح کرد: حال چه کسی آمد و این صحنه تیره و تار را عوض کرد و صحنه را برگرداند آیا کسی غیر از حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود.

وی اضافه کرد: قیام امام باعث شد تا از دل این قیام امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) به وجود بیاید و حوزه‎های علمیه تاسیس شوند و هزاران حدیث و روایت معتبر از دل آنها بیرون بیاید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: ثمرات قیام امام حسین(ع) در این مجال اندک قابل شمارش نیست، فقط همین نکته بس که انقلاب اسلامی ایران یکی از این ثمرات است.

شاه به حرف مردم و علما گوش نمی‎داد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: در سال 1342 تا 1357 که اوج قدرت ساواک و شاه بود چه چیز می‎توانست صحنه بر گرداند، شاه حتی به پیام علما و بزرگان گوش نمی‎داد و تنها کاری که علما در مقابل این بی‎توجهی انجام می‎دادند این بود که تهدید می‎کردند ما از ایران می‎رویم.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) که آمد صحنه را عوض کرد و به شاه گفت اگر به حرف مردم و علما گوش ندهی ما گوش تو را خواهیم گرفت و تو را از مملکت بیرون خواهیم کرد و همین طور هم شد که در بهمن 1357 شاه از کشور فرار کرد.

ولی‎نژاد اذعان داشت: بعد از انقلاب دشمن فکر می‎کرد که هر لحظه با کودتایی نهال نوپای انقلاب را می‎شکند، اما فکر نمی‎کردند جوانانی از روستاهای گلستان چند صد کیلومتر آن طرف‎تر در بیابان‎های خوزستان از میهن و اسلام خود دفاع کنند.

وی ادامه داد: فکرش را نمی‎کرد یک بسیجی روی سیم خاردار دراز بکشد و بقیه از روی او عبور کنند فکرش را نمی‎کرد که جوان 13 ساله به کمرش نارنجک ببندد و زیر تانک برود پس به این نتیجه می‎رسیم که امام حسین(ع) همه تاریخ را برگرداند.

تنها شرط پیروزی اطاعت از دستورات رهبری است

ولی‎نژاد تنها شرط پیروزی در برهه فعلی را اطاعت از دستورات رهبری دانست و گفت: امروز وقتی غزه پیروز شد فلسطینیان گفتند ایران پیروز شد، حزب‎الله وقتی جلوی اسرائیل ایستاد گفتند ایران ایستاد، پس به این نتیجه می‎رسیم که ایران امروز به یک قطب بزرگ در دنیا تبدیل شده است.

همه باید در کشور خودشان را با رهبری تنظیم کنند، چراکه همه موفقیت‎های ما در این چند سال مدیون رهبری داهیانه ولایت فقیه است. 

انتهای پیام/2307/ب/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول