اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری کرمان:

بازسازی اخلاقی نیاز اساسی جامعه امروز است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: بازسازی اخلاقی در حوزه مسائل اجتماعی نیاز اساسی جامعه امروز است و این امر از جمله وظایف روحانیان است که باید آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

بازسازی اخلاقی نیاز اساسی جامعه امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی توکلی یکشنبه شب در جمع طلاب و روحانیان مبلغ ویژه ماه رمضان در استان کرمان اظهار داشت: روحانیان در هر پست و مسئولیت که حضور دارند باید مایه رشد، پرورش و ارتقای معنویت و منشأ اثر باشند.

وی بازسازی اخلاقی در حوزه مسائل اجتماعی را نیاز اساسی جامعه امروز برشمرد و ابراز داشت: این امر از جمله وظایف روحانیان است که باید آن را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و با یادآوری جمله « آن چه برای خود می‌پسندی برای دیگران هم بپسند» مروج اخلاق در جامعه باشند.

این مقام قضایی انصاف را گمشده جامعه امروز معرفی کرد و بیان داشت: اگر در جامعه انصاف باشد گلایه‌ها از همه کمتر و تنش‌ها به حداقل می‌رسد.

توکلی بر نقش علما و روحانیان در بازسازی اخلاق اجتماعی تاکید کرد و ابراز داشت: روحانیان باید به الفبای روان‌شناسی آشنا باشند و آسیب‌ها و آفت‌های اجتماع را بشناسند تا بتوانند، محتوای منبرهای خود را بر پایه آموزش‌های کاربردی و تاثیرگذار استوار کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان دغدغه امروز جامعه را تزلزل بنیان خانواده ذکر کرد و عنوان داشت: ثبت 4 هزار و 375 فقره طلاق در سال 91 خود گواه این مدعا است.

وی با اشاره به ثبت بیش از 2 هزار درخواست طلاق در سه ماه نخست سال جاری در دادگستری کرمان افزود: این آمار نشان می‌دهد که باید بخشی از وقت روحانیان، علما و طلاب بر محور خانواده قرار گرفته و آموزش مهارت‌های زندگی به دلیل استحکام بنیان خانواده را در دستور کار قرار دهند و به امر مشاوره خانواده در تحکیم عواطف و مسئولیت‌های خانوادگی اهتمام داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: باید مدارا را در مردم تقویت کرد تا هر کس با هر دلیل کوچکی تنش و دعوایی را به راه نیندازد.

وی معضل مواد مخدر را از دیگر مسائل مبتلا به استان ذکر کرد و بیان داشت: استان کرمان خط مقدم مبارزه با مواد مخدر است و شاهد افزایش اعتیاد به مواد مخدر صنعتی هستیم.

توکلی تصریح کرد: گروگان‌گیری، آدم‌ربایی و درگیری‌های مسلحانه هم تبعات مواد مخدر است که باید در به حداقل رساندن آن هم‌فکری و تلاش صورت گیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: روحانیان و طلاب باید به مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور احاطه داشته باشند تا در پاسخگویی به شبهات، پرسش‌ها، اشکالات و انتقادات موفق عمل کنند.

انتهای پیام/2446/س30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول