اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت گرمسار:

اخلاق اسلامی در همه شئون زندگی نهادینه شود

امام جمعه موقت گرمسار گفت: اخلاق اسلامی باید در همه شئون زندگی نهادینه‌ شود؛ چراکه تربیت اسلامی از انحراف جوانان جلوگیری می‏کند.

اخلاق اسلامی در همه شئون زندگی نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسن فریدونی ظهر امروز در جمع مردم و مسئولان شهرستان گرمسار، با اشاره به اخلاق اسلامی، شخصیت انسان را بر دو وجه شخصیت صادق و کاذب عنوان کرد.

وی افزود: شخصیت صادق که خداوند تبارک و تعالی و همه انبیای الهی به آن اشاره دارند، به نوعی شالوده فطرت و تمام آن محسناتی محسوب می‌شود که دست نخورده و پاک در وجود هر انسانی نهاده شده است.

امام جمعه موقت گرمسار افزود: اگر آدمی در تربیت و تقویت آن بکوشد، احترام دیگران و زندگی توأم با رضایت و اعتماد به نفس را تجربه خواهد کرد.

فریدونی ادامه داد: انسان با جهل خود چهره این زیور را به زنگار دنیا می‌آلاید و آن را مکدر می‌کند و به شخصیت دوم که همان شخصیت کاذب است، می‌رسد.

وی اضافه کرد: اصولاً پرداختن به بحث شخصیت به علت مؤلفه‌های زیادی که به آن وابسته‌اند، کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است؛ تأثیر نوع برخورد با دیگران و همچنین اثر هیجانات در تغییر نوع شخصیت بسیار زیاد و غیرقابل پیش‌بینی است.

امام جمعه موقت گرمسار با اشاره به دیدگاه اسلام، به مقوله شخصیت و اخلاق اسلامی گفت: اسلام شخصیت را در حقیقت امری روحانی و فطری دانسته و زمان بروز اولیه آن را در دوران جوانی می‌داند که هر نوع کشت و کار در آن تأثیر مستقیم با شخصیت اصلی و کامل انسان دارد.

فریدونی افزود: باید گفت که جوان دارای قوی‌ترین احساس و غریزه است؛ اگر در این سن، ابزار مربوط به ساخت یک شخصیت سالم در اختیار جوان قرار گیرد، بنای اولیه این شخصیت بر مبنای همان مصالح اولیه شکل خواهد گرفت و اگر تعالیم اسلام ابزار آن باشد، به سادگی قابل تغییر به حالات دیگر نخواهد بود.

امام جمعه موقت گرمسار تصریح کرد: اگر خانواده‌ای در اوج شکل‌گیری شخصیت فرزندشان ابزار شکل‌گیری درست را در اختیار جوانش قرار ندهد و شخصیت او به گونه‏ای غیر از طرح اسلامی شکل بگیرد، به واسطه جذابیت ظاهری موجود در بعضی هنجارها، خواسته یا ناخواسته به آن سمت سوق می‌یابد.

وی ادامه داد: لذا نباید در آینده به واسطه انحرافات، جوان را ملامت کرد؛ چرا که آن زمان که باید برای تربیتش وقت صرف و برنامه ارائه می‌شد، کوتاهی شده و شخصیت بی‌ثبات و منحرفی در او نهادینه شده است.

امام جمعه موقت گرمسار اظهار کرد: اسلام، تربیت را امری مستمر و پویا می‌داند؛ به این مضمون که حتی اگر تربیت را در زمانی که فرد دارای انحرافات شدید هم باشد، برای او در نظر بگیریم، باز هم جواب خواهد داد؛ اما کمی مشکل‌تر و با برنامه‌ریزی قوی‌تر خواهد بود.

فریدونی گفت: یک مسلمان در برخورد با دیگران موظف است تا با ارائه اخلاق درست، نماد یک انسان واقعی و به نوعی مبلغ رفتار حسنه باشد.

امام جمعه موقت گرمسار گفت: در اهمیت این موضوع، بزرگانمان چنین گفته‌اند که فرد با اخلاق همانند کسی است که روزها را به روزه و شب‌ها را به نماز گذرانده باشد.

انتهای پیام/74006/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول