اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز:

قیمت زولبیا و بامیه در اهواز بلاتکلیف است

رئیس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز گفت: با وجود پیگیری‌های مکرر برای تعیین نرخ فروش زولبیا و بامیه در این شهرستان اما تاکنون شاهد اقدامی از سوی مسئولان نبوده‌ایم.

قیمت زولبیا و بامیه در اهواز بلاتکلیف است

سیامک جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: عدم تعیین نرخی مشخص برای زولبیا و بامیه موجب دو نرخه و سه نرخه شدن این شیرینی در بازار مصرف خواهد شد و قطعا آن موقع نیاز به نظارت بیشتر دارد.  

وی بیان کرد: معاون وزیر چندی پیش اعلام کرد که شکر، روغن و آرد مورد نیاز برای تهیه زولبیا و بامیه را با قیمت مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهیم اما متاسفانه واحدهای تولیدی ما امروز باید مواد اولیه لازم را با قیمت گران خریداری کنند.

رئیس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز تصریح کرد: اگرچه شکر لازم را اداره بازرگانی در اختیار ما قرار می‌دهد اما قیمت هر گونی شکری که به ما می‌دهند 68 هزار تومان است و این در حالی بوده که قیمت سال گذشته آن  50 هزار تومان بود و این موضوع به مراتب باعث افزایش قیمت زولبیا و بامیه در بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قیمت آرد که دیگر مواد اولیه این شیرینی است نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: هر گونی آرد سال گذشته 27 هزار تومان خریداری می‌شد اما امروز قیمت هر گونی آرد به 50 هزار تومان رسیده است.

جعفری عنوان کرد: با توجه به ادوار گذشته همیشه یک ماه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان نرخ زولبیا و بامیه اعلام می‌شد اما امسال تا این لحظه هنوز نرخی برای این شیرینی پر مصرف اعلام نشده است.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر قیمت یک کیلو زولبیا و بامیه درجه یک، 8 هزار تومان و درجه دو، 7 هزار تومان در بازار تهران به فروش می‌رسد این در حالی است که نرخ تعیین شده رسمی نبوده و هر کس به سلیقه خود می‌فروشد.

رئیس اتحادیه قناد و بستنی فروشان اهواز افزود: با وجود اینکه از یک ماه قبل به مسئولان کشوری گفته‌ایم که نرخی برای فروش زولبیا و بامیه معین کنند اما متاسفانه تا به امروز نمی‌دانیم که به چه میزان این شیرینی پر مصرف را به فروش رسانیم.

وی در پایان اظهار کرد: با وجود این که معاون وزیر اعلام می‌کند که 50 هزار لیتر روغن به بازار تزریق خواهیم کرد اما تاکنون یک لیتر هم به دست ما نرسیده است.

انتهای پیام/ 72001/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول